Typeform, amb els formularis als EUA
La firma catalana de recopilació de dades per internet obrirà nova seu a San Francisco a principis de l'any que ve
La companyia acaba de tancar una ronda de finançament d'uns 30 milions d'euros liderada per General Atlantic
zentauroepp40186675 a la izquierda est david okuniev fundador y co ceo de type170919175419
Pròxima parada: els EUA. En concret, San Francisco. La catalana Typeform, líder en la recopilació de dades i formularis a internet, entre el primer i el segon trimestre de l’any que ve, explica Robert Muñoz, cofundador de l’empresa amb David Okuniev. Al principi podrien incorporar-se a aquesta nova seu, que se sumarà a la de Barcelona, una desena de persones.
Aquest nou salt de la companyia, que compta entre els seus clients amb Facebook, Twitter, 'The New York Time' o el 'Financial Times', serà possible gràcies a una ronda de finançament que ha tancat per uns 30 milions d’euros, encapçalada per General Atlantic. També han participat en l’operació l’alemanya Point Nine Capital, la suïssa Index Ventures o la britànica Connect Ventures. A més a més tenen com a accionistes Anthony Casalena, conseller delegat de Squarespace; i dos vicepresidents de Facebook: Javier Oliván i Jay Parikh.
Amb aquesta operació ja suma més de 43 milions d’euros captats. La companyia ha llançat a la vegada una plataforma perquè puguin fer-la servir altres desenvolupadors.
Typeform, fundada el 2012 i que va treure el seu primer producte al mercat el 2014, preveu arribar al punt d’equilibri en els seus comptes –ni pèrdues ni guanys– «en uns mesos». Sense presses, però sense pausa, pretenen seguir expandint-se, diu Muñoz.
Des que van començar, la meta de Muñoz i Okuniev ha sigut transformar l’«avorrit món dels formularis». El seu tret bàsic és que és «conversacional», és a dir, «es fa una sola pregunta en un procés més humà», amb dissenys vistosos per millorar l’experiència de l’usuari; i personalitzables perquè cada marca pugui posar el seu encuny. Es tracta de fugir del model convencional en què els formularis semblen «interrogatoris», explica Muñoz.
Notícies relacionadesLa idea dels dos fundadors va sorgir mentre tenia cada un una agència digital i coincidien en un espai de treball col·lectiu ('coworking'). Allà van dissenyar un prototip de formulari amb l’objectiu de crear un producte propi. Typeform és una aplicació web SaaS ('software as a service' o servei de 'software' al núvol).
El somni es va fer realitat i avui compta amb 170 treballadors i clients que no només són pimes repartides per tot el món, sinó grans companyies i multinacionals que abracen des del sector de la tecnologia fins al comerç o l’hostaleria, que utilitzen la plataforma de Typeform per recopilar opinions dels clients, el compromís dels treballadors, les crítiques o la captació de clients potencials.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?