Typeform, amb els formularis als EUA

La firma catalana de recopilació de dades per internet obrirà nova seu a San Francisco a principis de l'any que ve

La companyia acaba de tancar una ronda de finançament d'uns 30 milions d'euros liderada per General Atlantic

zentauroepp40186675 a la izquierda est  david okuniev  fundador y co ceo de type170919175419

zentauroepp40186675 a la izquierda est david okuniev fundador y co ceo de type170919175419

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Pròxima parada: els EUA. En concret, San Francisco. La catalana Typeform, líder en la recopilació de dades i formularis a internet, entre el primer i el segon trimestre de l’any que ve, explica Robert Muñoz, cofundador de l’empresa amb David Okuniev. Al principi podrien incorporar-se a aquesta nova seu, que se sumarà a la de Barcelona, una desena de persones.

Aquest nou salt de la companyia, que compta entre els seus clients amb Facebook, Twitter, 'The New York Time' o el 'Financial Times', serà possible gràcies a una ronda de finançament que ha tancat per uns 30 milions d’euros, encapçalada per General Atlantic. També han participat en l’operació l’alemanya Point Nine Capital, la suïssa Index Ventures o la britànica Connect Ventures. A més a més tenen com a accionistes  Anthony Casalena, conseller delegat de Squarespace; i dos vicepresidents de Facebook: Javier Oliván i Jay Parikh.

Amb aquesta operació ja suma més de 43 milions d’euros captats. La companyia ha llançat a la vegada una plataforma perquè puguin fer-la servir altres desenvolupadors.

Typeform, fundada el 2012 i que va treure el seu primer producte al mercat el 2014, preveu arribar al punt d’equilibri en els seus comptes –ni pèrdues ni guanys– «en uns mesos». Sense presses, però sense pausa, pretenen seguir expandint-se, diu Muñoz.

Des que van començar, la meta de Muñoz i Okuniev ha sigut transformar l’«avorrit món dels formularis». El seu tret bàsic és que és «conversacional», és a dir, «es fa una sola pregunta en un procés més humà», amb dissenys vistosos per millorar l’experiència de l’usuari; i personalitzables perquè cada marca pugui posar el seu encuny. Es tracta de fugir del model convencional en què els formularis semblen «interrogatoris», explica Muñoz.

Notícies relacionades

La idea dels dos fundadors va sorgir mentre tenia cada un una agència digital i coincidien en un espai de treball col·lectiu ('coworking'). Allà van dissenyar un prototip de formulari amb l’objectiu de crear un producte propi. Typeform és una aplicació web SaaS ('software as a service' o servei de 'software' al núvol).

El somni es va fer realitat i avui compta amb 170 treballadors i clients que no només són pimes repartides per tot el món, sinó grans companyies i multinacionals que abracen des del sector de la tecnologia fins al comerç o l’hostaleria, que utilitzen la plataforma de Typeform per recopilar opinions dels clients, el compromís dels treballadors, les crítiques o la captació de clients potencials.