SECTOR EN AUGE

Renovables per a pimes

Gairebé 2.500 empreses petites i mitjanes de Catalunya utilitzen només energia verda

Unieléctrica ofereix una atenció al client pròxima i personalitzada

fcasals39766865 diego montes en el exterior de la sede de uniel ctrica dscf6170822124246

fcasals39766865 diego montes en el exterior de la sede de uniel ctrica dscf6170822124246

2
Es llegeix en minuts
Patricia Martija / Barcelona

Energia renovable per a les pimes. Gairebé 2.500 establiments i institucions catalanes es proveeixen exclusivament d’aquesta enetgia gràcies als preus competitius d’Unieléctrica. La comercialitzadora d’energia verda s’ha especialitzat en petites i mitjanes empreses, però també proveeix 1.440 vivendes catalanes.

En total, atén 4.732 clients a Catalunya. Ha tingut un augment del 227% dels contractes en només deu mesos, sobretot en hostaleria. «Aquests negocis obtenen un plus d’imatge davant els seus clients pel seu compromís social i amb el medi ambient al proveir-se amb energia renovable», explica la companyia Unieléctrica.

La firma també és present en altres autonomies. A Espanya proveeix directament 31.700 negocis, institucions i vivendes, cosa que suposa un augment del 81% respecte a l’octubre del 2016. D’aquests clients, 9.859 són contractes de pimes i autònoms.

El seu èxit s’explica pel valor afegit que l’empresa ha sabut trobar, característica imprescindible en el sector de l’energia.

Diego Montes, director gerent d’Unieléctrica, diu que «no hi ha diferència de qualitat en la prestació de la llum, sinó en els serveis afegits i en com es donen». «Hem esgarrapat d’un en un els contractes a les grans comercialitzadores d’electricitat», assegura. Segons ell, el secret està «a optimitzar els recursos i a cuidar molt la cartera de clients». De fet, una de les claus de l’èxit és «donar atenció directa, perquè som una empresa amb la qual es pot parlar. I això és molt».

També limiten els costos superflus i es preocupen d’enviar una factura correcta, sense errors. I, a més a més, fàcil d’entendre. Un altre canvi important en el rebut és l’estalvi que poden arribar a tenir els clients, en ocasions de fins al 30%. Per a això, Unieléctrica porta a terme un estudi molt detallat de les seves necessitats reals. L’empresa granadina va tenir molt clar des del principi que aquesta seria la seva manera de diferenciar-se.

Un grup d’amics

Notícies relacionades

Unieléctrica va començar el seu camí fa quatre anys quan quatre amics, tots experts en tecnologia i telecomunicacions, es van adonar que l’atenció al client es podia millorar. Van invertir uns 2 milions d’euros.

El 2103, el primer any que van facturar, van tancar l’exercici amb 4 milions. El 2016 van registrar 150 milions, i aquest any preveuen facturar al voltant de 200 milions. A més a més, tenen pensat oferir gas aviat. «Moltes empresa en consumeixen, els nostres clients ens l’estan demanant», explica Montes.