Atlantia amplia capital per a l'opa sobre Abertis

El grup italià defensa que l'operació crearà "un líder en infraestructures de transport"

abertran38094021 economia  autopista italia  grupo atlantia  variante di vali170802141046

abertran38094021 economia autopista italia grupo atlantia variante di vali170802141046

1
Es llegeix en minuts
El Periódico / Barcelona

La concessionària italiana Atlantia va aprovar ahir una ampliació de capital de fins a 3.794 milions d’euros amb la qual pretén finançar part de l’oferta pública d’adquisició (OPA) en efectiu i accions sobre Abertis. «L’operació entre Atlantia i Abertis crearà un líder en infraestructures de transport, sense cap mena de dubte, tant a nivell geogràfic» com a nivell econòmic, va assegurar el seu conseller delegat, Giovanni Castellucci. 

El mes de maig passat, la companyia va presentar una opa per adquirir Abertis que va formalitzar al juny davant el regulador espanyol, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), que encara estudia l’operació. El grup italià, controlat per la família Benetton, va oferir llavors 16,5 euros per cada acció del seu competidor espanyol, i el va valorar en 16.341 milions, però també va donar la possibilitat als accionistes d’Abertis de canviar cadascun dels seus títols per 0,697 accions especials de la nova emissió.

CONTRAPROPOSTES

ACS, presidida per Florentino Pérez, va anunciar fa uns dies que estudia llançar una contraopa. La constructora del president del Reial Madrid negocia amb diversos fons per obtenir recursos. L’operació podria materialitzar-se a través de la seva filial francesa Hochtief.

Dies enrere, Aena també va admetre que havia estudiat llançar una contraopa que va rebutjar el seu principal accionista, l’Estat. Un cop iniciat el període de presentació de contraofertes, molts fons han entrat a negociar per veure les possibilitats de millorar la proposta d’Atlantia.

Notícies relacionades

La italiana, líder europea en la construcció i gestió d’autopistes, es va comprometre a «mantenir» a Barcelona la seu social i el centre de decisió d’Abertis, així com a respectar els interessos estratègics d’Espanya, tant en el negoci de les concessions d’autopistes com en el de satèl·lits, ja que la companyia espanyola té més del 90% del capital d’Hispasat. L’Estat té en aquella empresa dret de veto.

La companyia assegura comptar amb avals bancaris per valor de 14.700 milions que garanteixen el pagament de l’import màxim de l’oferta, a més de les diferències que puguin sorgir arran de l’equació de canvi en el cas de les acceptacions que optin per la contraprestació en accions especials de l’empresa.