ENTREVISTA AL PRESIDENT A EUROPA

"Ford no només fa cotxes perquè siguin comprats"

Steven Armstrong, nou màxim directiu europeu, elogia la flexibilitat de la fàbrica d'Almussafes

zentauroepp38989991 sant just desvern  21 06 2017 steven armstrong presidente ej170721181948

zentauroepp38989991 sant just desvern 21 06 2017 steven armstrong presidente ej170721181948 / ALBERT BERTRAN

3
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

–Va ser nomenat president executiu de Ford Europa i l’Orient Mitjà l’1 de juny. ¿Quins són els principals objectius d’aquesta nova etapa?

–Em centraré a mantenir la rendibilitat de la companyia. L’equip ha fet una gran feina per aconseguir una rendibilitat sostinguda en un entorn molt exigent. 

–També hi ha hagut canvis als Estats Units, amb un nou conseller delegat. ¿Per què?

–Ford ha tingut un parell d’anys de molta rendibilitat a nivell global, però el temps ens ha portat a fer petits canvis en la manera com fem negoci. Jim Hackett és el nou conseller delegat, ja estava dins del consell. El seu focus serà accelerar la velocitat amb què prenem decisions i canviar una mica el focus en el negoci per adaptar-nos a l’entorn tan canviant que estem vivint. 

–Es van relacionar els canvis amb el baix preu de l’acció, o que els terminis no s’estaven complint…

–Hi ha hagut molta especulació. Jo simplement crec que era el moment de realitzar alguns canvis.

–¿Com els afecta el 'brexit'?

–És complicat per a la indústria en general. Hem dit que probablement hi haurà un impacte negatiu d’uns 600 milions de dòlars aquest any respecte de l’anterior, i una gran part d’això és pels tipus de canvi i pel comportament del mercat al Regne Unit. Som molt clars a l’hora de dir que es necessita un pacte del 'brexit' que garanteixi que no hi haurà aranzels entre el Regne Unit i la Unió Europea. Ja sabem que les negociacions acaben de començar, però no volem que s’acabin amb una situació on hi hagi aranzels. Hem ajustat el nostre negoci a les condicions que s’estan donant, i esperem algun acord de transició que suavitzi la situació. 

–¿Quins plans tenen per a la fàbrica d’Almussafes?

–Estem molt contents pel que fa al desenvolupament de la planta. Produeix el model Kuga, que és un producte fantàstic per a nosaltres. És una de les infraestructures més complexes a nivell global pel gran rang de productes. Té els seus reptes, però al mateix temps tot això implica una gran flexibilitat a l’hora de produir diferents segments. Tenim una gran relació amb els sindicats, i a més a més les autoritats locals i també regionals ens donen molt suport. Ens agrada molt la nostra fàbrica a Espanya, és un gran lloc.

–Preveuen un vehicle autònom per a  transport col·lectiu el 2021.

–Hem anunciat que el nostre primer llançament de cotxe autònom serà més per a ús comercial. En cada mercat es desenvoluparà diferent, però de moment pensem en un vehicle de transport compartit. És un gir en el negoci: Ford no només fa cotxes perquè els comprin els ciutadans. Amb el temps, encara serem més actius en les àrees de mobilitat en què tingui sentit mentre el consumidor decideix canviar la manera de moure’s per les ciutats.

–I el cotxe elèctric, ¿és present o és futur?

–Produïm ja el Mondeo híbrid a Espanya. Som l’únic fabricant de cotxes que fem híbrids a Espanya, una cosa de la qual estem molt orgullosos. Tenim el Focus elèctric, que ven relativament poques unitats encara. Hem anunciat el pug-in híbrid Transit. Tindrem el nostre primer vehicle elèctric sense opció de motor de combustió el 2020, amb una autonomia de 300 milles [uns 483 km]. És a dir, estan passant moltes coses a Ford per posicionar-se en el segment del vehicle elèctric. 

–Tesla lidera la innovació en cotxes elèctrics i val més que Ford a la borsa. ¿Els preocupa?

–Veig Tesla com un rival molt competent. Han sigut molt disruptius, han començat de zero i això els ha permès fer les coses de manera diferents, i crec que fins ara han fet una gran feina. 

Notícies relacionades

–¿Afectaran les restriccions de Trump a l’activitat de Ford?

–Encara és molt aviat per dir-ho, perquè encara no hi ha cap mitjana concreta. Nosaltres exportem des d’Espanya al voltant del 90% de la producció a països que inclouen els Estats Units, on la Transit Connect ha sigut un gran èxit. El nostre pla és continuar exportant de la mateixa manera. 

Temes:

Cotxes