TEST AL CONSUM

Rebaixes a tot drap

Per primera vegada, els descomptes d'estiu comencen abans de l'1 de juliol pel caos normatiu i per avançar-se a l'operació sortida

La patronal del comerç preveu una pujada de les vendes del 2% de mitjana i del 5% en zones turístiques

zentauroepp39114509 rebajas rebaixes170630175857

zentauroepp39114509 rebajas rebaixes170630175857

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA MARTIJA / BARCELONA

Les rebaixes d’estiu han començat aquest any abans de temps. El Corte Inglés i Inditex, els únics que mantenien com a tret de sortida l’1 juliol en anys anteriors, van avançar l’inici de la campanya al divendres perquè no coincidís amb l’operació sortida. H&M, Cortefiel, Mango i altres marques fa dies que fan descomptes.

La Fundació Barcelona Comerç també es va sumar a l’inici majoritari ahir de les rebaixes per fer «front comú» amb el sector, ja que advoca perquè el màxim d’actors possible comencin a la vegada. «El fet de tenir un únic tret de sortida per a tots afavoreix la competitivitat», segons Salva Vendrell, director de l’associació.

La Confederació Espanyola del Comerç (CEC) va advertir que l’avançament per part dels grans operadors podria suposar el final de les rebaixes d’estiu fins i tot ja el 2018. Tot i així, va preveure que les vendes pujaran el 2% de mitjana i fins al 5% a les zones turístiques respecte a les rebaixes estivals de l’any passat.

D'altra banda, la patronal de la gran distribució Anged, que agrupa firmes com El Corte Inglés, Cortefiel, Carrefour o Ikea, espera una «bona campanya» gràcies al bon temps, a l’empenta de la despesa turística i a la recuperació de la confiança dels consumidors. 

Des de la patronal del petit comerç asseguraven que les rebaixes «desregularitzades» confonien el consumidor i donaven peu perquè les companyies grans fessin constants descomptes i promocions amb els quals no podien competir.

L’inici fora de la data habitual desconcerta tant les botigues com els compradors. Un treballador de la marca Zadig & Voltaire assegurava que les rebaixes ja no són «el 'boom' d’abans, que la gent es tornava boja». Admetia que la clienta fidel ja havia comprat el que volia, i «potser passa per aquí a veure algun detall o a comprar un capritx».

BON SENYAL

Notícies relacionades

María Teresa, client habitual d’El Corte Inglés, comentava que dijous passat havia vist uns pantalons que costaven 116 euros «i ara en valen 96». «Acabaré comprant per estalviar-me aquests diners», deia. Encara que ahir fos un dia feiner, l’amiga que l’acompanyava assegurava que havien vist «més persones del normal». «No sabem si compren, però hi ha gent mirant i això és bon senyal ¿no?».

A la botiga de Zara del Portal de l’Àngel el flux de persones era continu. Una treballadora explicava: «La majoria compra peces de fons d’armari». Pel que fa a la resta aprofiten els descomptes al llarg de l’any.