ESCÀNDOL EN EL SECTOR FINANCER
Facua denuncia 13 bancs per frenar la reclamació de les clàusules terra
L'organització de consumidors acusa les entitats d'obstaculitzar l'aplicació de la llei
Facua-Consumidors en Acció ha denunciat 13 bancs per "irregularitats" relacionades amb el reial decret llei que regula el mecanisme extrajudicial sobre les clàusules terra dels préstecs hipotecaris aprovat al gener, en gairebé tots els casos per "posar traves" als usuaris per rebre les seves reclamacions.
En un comunicat, l'associació va explicar que ha denunciat les entitats davant el Banc d'Espanya, el Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat i l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan) del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat. Facua va afirmar que "els bancs imposen als consumidors la realització d'una sèrie d'actuacions que dificulten el seu dret a reclamar i que no exigeix la normativa vigent".
ELS DENUNCIATS
Les entitats denunciades són Bankia, CaixaBank, Abanca, Banca March, Banco Pastor, Banco Popular, Banc Sabadell, Laboral Kutxa, Credifimo, Banca Pueyo, Banco Mare Nostrum (BMN), Banco Caminos i España Duero.
TREVA INÚTIL
Notícies relacionadesL'associació va assenyalar que els bancs "no només han disposat dels fins a quatre mesos de treva per a la interposició de demandes judicials que els ha regalat el reial decret llei pactat per PP, PSOE i Ciutadans, sinó que molts estan intentant ampliar-los rebutjant la tramitació de reclamacions enviades directament pels usuaris o a través d'associacions de consumidors i despatxos d'advocats".
LIMITACIONS A LA RECLAMACIÓ
En gairebé tots els casos denunciats, va indicar l'organització, "els bancs es neguen a acceptar la tramitació de reclamacions que no hagin sigut redactades a través dels formularis que ofereixen a les seves oficines". En la seva denúncia, Facua adverteix que el reial decret "no limita els mitjans que pot utilitzar el consumidor per presentar les reclamacions". Al fer-ho, afegeix, els bancs estan vulnerant el text refós de la llei general per a la defensa dels consumidors i usuaris, que estableix que s'ha de facilitar la interposició de reclamacions per escrit a través de dos procediments: el primer és una adreça postal, i el segon, a elegir per l'entitat, un correu electrònic o un número de fax.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- BCN costejarà la reforma d’El Ingenio mentre no troba inquilí
- Callar per cridar més alt
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Drets del consumidor ¿Fart de les trucades comercials? 5 claus per acabar amb l''spam'
- Shopping Pastilles de melatonina per combatre l’insomni de forma sana i efectiva