INNOVACIÓ FINANCERA

CaixaBank llança un servei per enviar diners a través de Siri d'iPhone

L'operació es fa per veu i només s'ha de tocar el mòbil una vegada

1
Es llegeix en minuts

CaixaBank ha creat un nou servei per enviar diners entre particulars mitjançant ordres de veu a través de Siri, l'aplicació que exerceix d'assistent personal dels mòbils iPhone. El servei suposa una de les primeres aplicacions de la biometria als pagaments electrònics en la banca europea i l'entitat financera es converteix així en la primera a Espanya que ofereix un mitjà de pagament virtual activat amb la veu.

La funcionalitat ja està disponible per a tots els seus clients en les noves versions de les aplicacions de CaixaBank Pay i imaginBank. L'assistent de veu d'iPhone segueix les instruccions de l'usuari pel que fa al destinatari, la quantitat i el concepte i, finalment, fa el pagament. L'usuari només ha de tocar el mòbil per confirmar l'operació.

Els passos per a la transacció s'inicien quan l'usuari ordena a l'assistent de veu del seu iPhone l'opció "enviar diners". Automàticament, el sistema selecciona l'aplicació de CaixaBank. El client ha de dir quina quantitat i a qui la vol enviar i Siri prepara l'operació, a punt per ser confirmada a través del codi de seguretat habitual, únic moment en què l'usuari ha de tocar el mòbil.

LIDERATGE

Notícies relacionades

Recentment, l'entitat va ser la primera a llançar el teclat virtual mòbil per fer enviaments de diners des d'aplicacions de missatgeria com WhatsApp, Facebook Messenger i Telegram. El servei és exclusiu per als clients d'imaginBank, el banc només per a mòbils de CaixaBank.

CaixaBank ha destacat que compta amb 5,4 milions de clients en banca 'online' i 3,7 milions de clients en banca mòbil. També ha apuntat que és líder en banca electrònica, amb 15,6 milions de targetes en circulació i una quota de mercat per facturació del 23,3%.