FIRA PER PLANIFICAR LES VACANCES

25 anys d'idees de viatges

El saló B-Travel celebra un quart de segle apostant pels nous models de turisme

turisme

turisme

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Mig segle dona per a molts viatges. Però 25 anys també donen per a un canvi gairebé total en la forma de viatjar: l'arribada de les aerolínies low cost, dels trens ràpids, d'Airbnb, de la sostenibilitat. El saló B-Travel, que fa tres anys va substituir el Saló Internacional de Turisme a Catalunya (SITC), celebra fins diumenge al recinte firal de Montjuïc una nova edició per celebrar el seu aniversari amb viatges clàssics però també apostant per les noves tendències.

«Som el sector saló líder dirigit al públic final, i aquest any els visitants poden trobar-hi més de 200 estands de destinacions i empreses, amb novetats en expositors internacionals com Itàlia, Indonèsia, Jamaica i Namíbia», va assegurar ahir la directora del saló, Marta Serra. Entre els expositors no solament hi ha totes les comunitats autònomes i tots els països, sinó també aerolínies, navilieres i agències de viatges. L'objectiu: «Que qualsevol que visiti el saló pugui sortir-ne amb una idea de vacances o fins i tot amb el viatge contractat. Per això oferim dins del saló ofertes específiques», afegeix.

Al B-travel d'aquest any molts dels estands aposten per la realitat virtual per mostrar les bondats dels destins, com és el cas de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), que compta amb una cabina multisensorial que permet descobrir Catalunya en dos minuts volant en globus, participant en un correfoc o entrant en un celler.

Notícies relacionades

Pel que fa a les zones de noves propostes, en destaquen dues especialment. Per una banda, un espai dedicat al 'glamping', un format turístic que combina l'experiència d'acampar a l'aire lliure (càmping) amb el glamur, el luxe i l'alta qualitat dels serveis. Per l'altra, un espai dedicat al creixent turisme industrial, una modalitat que consisteix a conèixer el patrimoni històric industrial (fàbriques, museus) o bé empreses en actiu. A Alemanya és molt popular: fins i tot Volkswagen té un parc comercial al costat de la fàbrica a Wolfsburg.

Com cada any, a la fira també es poden degustar delícies culinàries de les diverses destinacions, i tornar a casa carregats de fullets de diferents països. A més, aquest any el B-Travel estrena una gimcana on els visitants han d'omplir un passaport de segells als estands del saló per optar a guanyar diversos premis.

Temes:

Turisme