L'Institut de l'Empresa Familiar exigeix al Govern que impulsi el Corredor Mediterrani

En un inusual comunicat, el 'lobby' patronal recorda que es tracta d'una infraestructura d'"interès nacional" i essencial per a la competitivitat

 

  / ARXIU / JOAN REVILLA

1
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

En un comunicat inusual per a una entitat que es caracteritza per la discreció, l'Institut de l'Empresa Família (IEF) s'ha pronunciat a favor d'impulsar el Corredor Mediterrani. Aquest 'lobby', que agrupa un centenar de les principals companyies dominades per parents i que suposen més del PIB espanyol, destaca "l'interès nacional" que suposa aquesta infraestructura, per la qual cosa reclamen al Govern central que es posi mans a l'obra.

Segons l'IEF, l'activació d'aquest gran projecte "no només complementaria el model radial actual, sinó que permetria vertebrar el territori nacional i facilitaria el transport de mercaderies cap a Europa, d'una de les zones d'Espanya amb un fort pes industrial i agroalimentari".

Aquesta gran obra ha sigut àmpliament reivindicada i el president del Govern, Mariano Rajoy, es va comprometre a impulsar-la en la seva recent visita a Barcelona, en què va anunciar inversions en infraestructures a Catalunya per valor de 4.200 milions durant aquesta legislaturainversions en infraestructures .   

A més del vessant de càrrega, el corredor facilitarà "la circulació de més de 22 milions de persones" i "dotaria l'economia nacional d'una fortalesa competitivitat indispensable per al seu desenvolupament i creixement", segons aquesta organització, que rara vegada es posiciona davant un tema polèmic.

L'IEF, "degut a la transcendència d'aquest projecte, sol·licita al Govern que recolzi com més aviat millor aquesta iniciativa i iniciï la posada en marxa d'aquesta infraestructura complementària i vertebradora que està sent recolzada i impulsada de forma unànime per la societat civil, com s'ha pogut comprovar en els multitudinaris actes celebrats a València, Tarragona i Múrcia, als quals se'n sumarà pròximament un altre a Almeria.

RENDIBILITAT SIGNIFICATIVA

Notícies relacionades

A judici d'aquesta organització, presidida per Ignacio Osborne, el Corredor Mediterrani "generaria a mitjà i llarg termini una rendibilitat clarament significativa, ja que la connexió directa dels principals nuclis d'aquest àrea geogràfica i de les quatre comunitats autònomes que el representen (Andalusia, Múrcia, Comunitat Valenciana i Catalunya) dona resposta a les necessitats del 45% del PIB espanyol, 50% de la població, 47% del teixit productiu, 46% de l'ocupació, 51% de l'exportació de béns o 63% del trànsit de mercaderies portuàries, així com del 50% dels turistes que visiten el nostre país".

Aquesta entitat recorda que aquesta infraestructura permetrà "reduir a gairebé la meitat els temps, augmentar la freqüència de trens, millorar la competitivitat i impulsar el turisme".