'Big data' per estalviar en la llum
Holaluz canviarà els clients a una tarifa igual o més barata després d'analitzar les seves pautes de consum durant tres mesos
La companyia espera arribar als 100.000 usuaris abans del pròxim 31 de gener, a l'aconseguir 300 altes al dia
fsendra34862573 barcelona 29 07 2016 sociedad barcelona entrevista con carl160729173555 /
'Big data' per estalviar o pagar menys pel rebut elèctric. Holaluz posarà en marxa el primer trimestre de l'any que ve un sistema d'anàlisi de les pautes de consum dels clients al llarg de tres o quatre mesos per, en funció dels resultats, canviar-los a una tarifa "igual o més econòmica", explica la cofundadora d'aquesta comercialitzadora, Carlota Pí. A més la modificació tindrà caràcter retroactiu, afegeix.
El canvi de tarifa basat a analitzar les dades dels usuaris tindrà efecte retroactiu
Gràcies a l'anàlisi de les dades de 50.000 clients s'han creat quatre perfils de tarifes, adaptades a les necessitats i pautes de consum dels usuaris. En l'actualitat compten amb dos, una tarifa per a tot el dia i una altra amb preus més baixos en unes hores que en altres. Amb l'anàlisi 'big data' podran situar els usuaris en el grup que més els convé, després d'estudiar les seves pautes de consum. Personalitzar el servei i potenciar l'ús de les energies verdes són els seus objectius.
Un altre llançament que preparen és un producte exclusiu per a pimes, que es poden estalviar fins a un 30% en la factura, davant de la mitjana de 100 euros anuals de les famílies.
Pi recorda que l'estratègia de la firma, encaminada a potenciar la transició cap a una economia verda, ha aconseguit l'aval dels clients. Amb la campanya publicitària que van portar a terme a TV protagonitzada pel pintor cec Ataúlfo Casado han situat la mitjana d'altes diàries al voltant de les 300, el triple del que registraven abans. Per això, des dels més de 85.000 que tenen actualment esperen arribar als 100.000 abans del 31 de gener pròxim.
Un dels avantatges és que qui decideix contractar amb Holaluz "es converteix en prescriptor", explica. De fet, fins i tot després del salt donat fet amb la campanya publicitària, mantenen en el 29% la proporció de clients que provenen del boca orella.
Notícies relacionadesHolaluz, en què actualment treballen al voltant de 100 persones i que factura uns 100 milions d'euros, va rebre una empenta de la mà d'Axon Partners, que va injectar quatre milions d'euros en la companyia. Actualment ja han optat per vendre també gas natural a qui ja és client. "Ho vam explicar a 10.000 i 4.000 han optat perquè els subministrem també aquest combustible", diu Pi. Als nous usuaris també se'ls ofereix.
Però sempre com un complement a l'electricitat. "Oferim el gas com una energia de suport", ja que és més eficient que l'electricitat per a determinats usos, com l'aigua calenta. L'objectiu últim de l'empresa és anar cap a l'autoconsum, per exemple. És, per tant, una etapa més en una carrera més llarga.
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?