'Big data' per estalviar en la llum

Holaluz canviarà els clients a una tarifa igual o més barata després d'analitzar les seves pautes de consum durant tres mesos

La companyia espera arribar als 100.000 usuaris abans del pròxim 31 de gener, a l'aconseguir 300 altes al dia

fsendra34862573 barcelona 29 07 2016 sociedad  barcelona entrevista con carl160729173555

fsendra34862573 barcelona 29 07 2016 sociedad barcelona entrevista con carl160729173555 / RICARD CUGAT

2
Es llegeix en minuts
Agustí Sala
Agustí Sala

Redactor en cap d'Economia

Especialista en Economia

Ubicada/t a Barcelona

ver +

'Big data' per estalviar o pagar menys pel rebut elèctricHolaluz posarà en marxa el primer trimestre de l'any que ve un sistema d'anàlisi de les pautes de consum dels clients al llarg de tres o quatre mesos per, en funció dels resultats, canviar-los a una tarifa "igual o més econòmica", explica la cofundadora d'aquesta comercialitzadora, Carlota Pí. A més la modificació tindrà caràcter retroactiu, afegeix.

El canvi  de tarifa basat a analitzar les dades dels usuaris tindrà efecte retroactiu

Gràcies a l'anàlisi de les dades de 50.000 clients s'han creat quatre perfils de tarifes, adaptades a les necessitats i pautes de consum dels usuaris. En l'actualitat compten amb dos, una tarifa per a tot el dia i una altra amb preus més baixos en unes hores que en altres. Amb l'anàlisi 'big data' podran situar els usuaris en el grup que més els convé, després d'estudiar les seves pautes de consum. Personalitzar el servei i potenciar l'ús de les energies verdes són els seus objectius.

Un altre llançament que preparen és un producte exclusiu per a pimes, que es poden estalviar fins a un 30% en la factura, davant de la mitjana de 100 euros anuals de les famílies.

Pi recorda que l'estratègia de la firma, encaminada a potenciar la transició cap a una economia verda, ha aconseguit l'aval dels clients. Amb la campanya publicitària que van portar a terme a TV protagonitzada pel pintor cec Ataúlfo Casado han situat la mitjana d'altes diàries al voltant de les 300, el triple del que registraven abans. Per això, des dels més de 85.000 que tenen actualment esperen arribar als 100.000 abans del 31 de gener pròxim.

Un dels avantatges és que qui decideix contractar amb Holaluz "es converteix en prescriptor", explica. De fet, fins i tot després del salt donat fet amb la campanya publicitària, mantenen en el 29% la proporció de clients que provenen del boca orella.  

Notícies relacionades

Holaluz, en què actualment treballen al voltant de 100 persones i que factura uns 100 milions d'euros, va rebre una empenta de la mà d'Axon Partners, que va injectar quatre milions d'euros en la companyia. Actualment ja han optat per vendre també gas natural a qui ja és client. "Ho vam explicar a 10.000 i 4.000 han optat perquè els subministrem també aquest combustible", diu Pi. Als nous usuaris també se'ls ofereix.

Però sempre com un complement a l'electricitat. "Oferim el gas com una energia de suport", ja que és més eficient que l'electricitat per a determinats usos, com l'aigua calenta. L'objectiu últim de l'empresa és anar cap a l'autoconsum, per exemple. És, per tant, una etapa més en una carrera més llarga.