per impulsar la imatge de marca

Ikea obre botigues temporals al centre de Barcelona i Madrid

Els establiments denominats 'pop up' vendran productes exclusius de la cadena durant nou dies

ikearosamariasnchez

ikearosamariasnchez

1
Es llegeix en minuts

Ikea aterra aquest mes al centre de ciutats espanyoles amb l'obertura, per primera vegada, de dues botigues efímeres 'pop up' a Madrid i Barcelona. La iniciativa pretén impulsar la imatge de la marca, que celebra així l'arribada a Espanya fa 20 anys.

En el cas de Barcelona, s'instal·larà al número 17 del carrer del Comerç, al Born, entre el 21 i el 29 d'octubre, mentre que a Madrid serà al número 5 del carrer de San Cayetano entre el 21 i el 30, totes dues amb horari de 10.00 a 21.00 hores.

La multinacional oferirà als clients abans de l'inici de la campanya de Nadal la possibilitat de comprar articles exclusius, que no seran en cap altra botiga a la Península, i que fan homenatge a la tradició sueca. A més, durant els dies d'obertura, hi haurà tallers enfocats a la personalització de mobles i complements d'Ikea.

ESTRATÈGIA MULTICANAL

Amb aquest concepte de botigues efímeres al cor de la ciutat, a més de commemorar l'arribada a Espanya el 1996 amb les primeres botigues a Madrid i Barcelona, la firma avança en el desenvolupament de la seva estratègia multicanal per adaptar-se a les necessitats dels consumidors, com la venda per internet a Espanya, prevista de manera general aquest desembre.

Ikea, que en l'actualitat compta amb 16 botigues en el mercat espanyol, ha aterrat en la venda 'on line' amb una prova pilot als establiments de València i Barakaldo (Biscaia). A més d'aquestes proves pilot, els clients de la companyia de mobiliari tenen aquest servei, denominat 'Compra online versió 1.0', també disponible al punt d'entrega d'Ikea a Pamplona.

VENDES

Notícies relacionades

La firma, que va aconseguir unes vendes de 1.384 milions d'euros a Espanya l'últim any fiscal (entre el setembre del 2015 i l'agost d'aquest any), cosa que va suposar un augment del 8%, aposta pel mercat espanyol, que considera estratègic i on desenvolupa des d'aquests últims anys la seva estratègia d'expansió multicanal. A més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts d'entrega, i noves tipologies de canals, solucions i suports, com el comerç electrònic, Ikea seguirà obrint botigues dins del seu negoci tradicional.

L'objectiu és arribar que el 80% de les famílies espanyoles comptin amb un establiment Ikea a menys d'una hora en cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis, a través de la compra 'on line'.