MULTINACIONAL EN AUGE

Damm voreja els 1.000 milions de facturació

La cervesera catalana va guanyar 92,5 milions el 2015, a més d'invertir 60 milions

L'expansió internacional ja arriba al 18% de la facturació del grup, que inclou aigua i refrescos

34181716 60-damm

34181716 60-damm

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Mentre que Jean Reno i Laia Costa, els protagonistes del curt cinematogràfic amb la cervesa de fons i dirigit per Alberto Rodríguez, ja han tingut més de tres milions de visualitzacions a Youtube en les seves primeres setmanes, que amenaça el rècord dels gairebé set milions que va tenir, al final de temporada, el curt d’Alejandro Amenábar del 2015, els dos rodatges ambientats a les Balears, els principals propietaris i directius de Damm acaben de presentar els resultats de la companyia del 2015. Comparteixen tots dos, l’anunci i els balanços, el camí del creixement, salvant les distàncies.

Segons les dades presentades per la companyia després de la seva junta d’accionistes d’ahir, Damm va tancar l’exercici de l’any passat amb una facturació de 963 milions d’euros. Suposa un creixement del 5,5% respecte al 2014. Descomptades les despeses de tota mena, el benefici de la societat va pujar fins als 92,3 milions d’euros, un 17,5% més dels 78,5 milions obtinguts el 2014, en una companyia en creixement (sense haver d’al·ludir als efectes del seu principal producte) i que durant l’any passat va prendre diverses decisions estratègiques. La primera, tancar el procés d’exclusió de cotització de les seves accions a la Borsa de Barcelona, operació iniciada a finals del 2014. La segona, finalitzar la compra total del grup Rodilla, adquirint el 24% de les seves accions que li quedaven fins a dominar el 100%. Rodilla és una cadena de 200 establiments amb l’ensenya pròpia i les més conegudes de Café Jamaica i Café de Indias.

La diversificació de Damm més coneguda a Catalunya compta amb un parell de marques populars. L’una és Cacaolat, compartida amb Cobega, l’envasadora de Coca-Cola, que cotitza a la borsa des de fa unes setmanes. Els directius de la cervesera es limiten a dir que l’aliança va bé. L’altra marca propietat de Damm és la d’aigües Veri (recordin l’altre exitós anunci de la pastora d’ovelles que s’adapta a viure al Pirineu). No només és l’aigua del Pirineu, també l’ampolla que l’envasa. Damm, en el capítol de responsabilitat social, explica que ha invertit en la reducció del gramatge de les ampolles (que siguin més lleugeres, menys plàstic) de l’aigua Veri.

Notícies relacionades

En el seu negoci tradicional, i conscient de l’auge del consum de cerveses de qualitat o de marques només conegudes fora d’Espanya, Damm ha firmat acords amb dues elaboradores, la britànica Carling i l’alemanya Schöfferhofer per fabricar-les i distribuir-les a Espanya. No se sap qui en farà els anuncis.

 

Temes:

Empreses Damm