Les empreses catalanes busquen acords d'exportació a Alimentaria

Firmes com Patatas Fritas Torres, Can Companyó o Alternativa 3 detecten una afluència més gran de visitants i de possibles negocis

sendra-alimentaria

sendra-alimentaria

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

Al saló Alimentaria s'hi va a fer negoci. Les 4.000 empreses expositores i els prop de 140.000 visitants que assisteixen a aquest saló ho fan per fer contactes, buscar distribuïdors, conèixer socis o col·locar els seus productes en altres mercats. En aquesta edició, un total de 1.100 empreses catalanes mostren els seus productes a la fira. I la sensació és que aquest any es nota un volum més gran de visitants i de possibles negocis.

Del total de les firmes catalanes presents, 150 van a la cita sota el paraigua de Prodeca, empresa pública adscrita a la Conselleria d’Agricultura, que els ajuda a participar-hi amb un cost més baix. També se'ls ajuda en l'organització de cites amb compradors internacionals i d'altres comunitats autònomes.

“Alimentaria és una oportunitat per a nosaltres. Ja havíem vingut altres anys, és una porta per donar a conèixer el producte i rebre els clients que ja tens. Podríem dir que el 50% de les visites són de possibles clients nacionals, i la resta, internacionals. Aquí es fa negoci: de les reunions d'altres anys hem tancat tractes, i esperem que continuï així”, explica Jordi Garcia, propietari de Patatas Fritas Torres. La companyia dóna a conèixer un nou producte: patates fregides amb gust de pernil ibèric. A més de la línia de patates fregides per a bars, la firma ha apostat fort per la línia gurmet, que té un gran èxit. “Ja exportem a 25 països, com els EUA, el Japó, Austràlia, la Xina, Singapur… La firma factura 3 milions d'euros i té 25 empleats. “Els tres primers dies l'afluència a l'estand ha sigut molt bona, crec que més que fa dos anys”, explica.

Notícies relacionades

Una altra de les firmes presents a la fira és Can Companyó, empresa de Llagostera (Gironès) que produeix i comercialitza oli d'oliva verge extra. “És la primera vegada que venim a aquesta fira i està anant molt bé”, afirma Carles Ponsa, gerent de Can Companyó. Hi van per donar a conèixer el seu oli, premiat com un dels 100 millors del món per Evooleum. “Bàsicament busquem un distribuïdor internacional. Venem directament per internet o en botigues especialitzades, però ens compren molt d'Alemanya i França. Amb un ‘partner’ seria molt més senzill”, afegeix. De moment, està satisfet amb l'experiència, i gràcies als contactes fets durant la fira, es planteja l'opció d'obrir-se a altres mercats, com “l'americà, el canadenc i el japonès”.

A la fira també hi exposen els seus productes la cooperativa Alternativa 3 de Terrassa (Vallès Occidental). “Som elaboradors. Fem una gran gamma de cafès de diferents orígens i formats i també cacau, sempre de comerç just i ecològic”, afirma María Fernández, directora del departament comercial de la cooperativa. És la segona vegada que són a Alimentaria, on presenten els seus productes “sense gluten ni lactosa, ecològics”. “El producte sempre ve d'origen i és de comerç just. El portem aquí i l'elaborem. Al ser petits, controlem tot el procés i podem innovar”, afegeix. És el segon any que tenen estand a la fira, i aquest any també han detectat “una afluència més gran de compradors, sobretot a nivell d'hostaleria”, en què esperen que fructifiquin els acords. La cooperativa va facturar 1,5 milions l'any passat, amb un creixement del 12%.