ALIMENTARIA 2016

Un de cada tres consumidors deixa de fer una gran compra al mes

La crisi ha modificat els hàbits i es fan compres més petites al súper en lloc d'una de gran mensual

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

La crisi ha modificat els hàbits de compra dels consumidors. A més de la retallada de la despesa en les compres, una de les rutines que ha canviat és quan i com es fa la compra d'alimentació i productes de gran consum. De fet, un de cada tres consumidors ha deixat d'omplir el carro de la compra (una gran compra mensual per omplir el frigorífic) per passar a comprar diverses vegades per setmana.

Així ho assegura l'estudi d'Aecoc Shopperview, que ha analitzat les noves tendències del consumidor. Actualment, un 38% dels consumidors van una vegada a la setmana a la botiga per omplir el rebost, mentre que el 33% ho fa entre 2 i 3 vegades. Un 12% dels ciutadans van al súper “tots o gairebé tots els dies”. Actualment, només el 5,3% dels consumidors fan una sola compra al mes. De mitjana, entre l'habitual i establiments secundaris, es visiten 3,8 botigues al mes.

Notícies relacionades

El supermercat segueix sent el canal de referència (el 94% dels consumidors fan algun acte de compra en aquests establiments), mentre que el 59% també va a l'hipermercat. El canal tradicional (botigues específiques) és freqüentat pel 56% dels ciutadans, mentre que el canal 'on line' es queda en el 5%.

L'estudi també assegura que el consum fora de la llar està augmentant, sent l'esmorzar i el menjar (entre setmana) els moments en què els ciutadans realitzen més actes de consum fora de la casa. A més, el 70% dels consumidors visiten internet (xarxes socials, webs) per informar-se sobre preus, experiència o llocs on anar abans de decidir a sortir a dinar o sopar a fora.