AUTOMÒBIL

Seat anuncia el trasllat parcial a Madrid del magatzem de recanvis de Martorell

La mesura posa en perill 60 llocs de treball d'una plantilla de 350 empleats

tfuentes16477633 martorell 13 07 2011 planta de producci n robotiza160211172424

tfuentes16477633 martorell 13 07 2011 planta de producci n robotiza160211172424 / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
Antoni Fuentes
Antoni Fuentes

Periodista

ver +

La direcció de Seat ha anunciat als sindicats un canvi en el sistema logístic dels recanvis que suposarà traslladar a Madrid una part de l'activitat del magatzem de Martorell. La companyia va anunciar la mesura fa uns dies als sindicats argumentant la necessitat de buscar més estalvis i incrementar l'eficiència dins del grup.

Els plans de la multinacional alemanya consisteixen a comptar amb el centre logístic de peces ja existent a Madrid per rebre els enviaments que procedeixen del 'hub' europeu del grup a la ciutat alemanya de Kassel. Fins ara, aquests recanvis s'envien des de Kassel a Martorell, des d'on es distribueixen als tallers de reparació de totes les marques del consorci (Seat, Volkswagen, Audi i Skoda) existents a Espanya.

El grup justifica el trasllat d'activitat a Madrid per la centralitat que tindrà el nou magatzem, cosa que reduirà els costos logístics i permetrà més rapidesa en els enviaments, segons ha explicat un portaveu de Seat. "Es tracta d'un projecte que està sobre la taula", ha afegit la mateixa font. 

RECOL·LOCACIÓ DE TREBALLADORS

El magatzem central de recanvis de Seat i el grup Volkswagen compta amb una plantilla global d'uns 350 empleats, dels quals uns 60 podrien perdre la feina o veure's obligats a traslladar-se a la fàbrica de Martorell o algun altre centre de la companyia, segons els sindicats.

El possible excedent que es pugui produir si es tira endavant amb la reorganització logística, segons el portaveu de Seat, serà recol·locat a la companyia. L'activitat que s'està estudiant traslladar de Martorell a Madrid és la de "peces comunes" de totes les marques del grup per al mercat espanyol, i per això el centre de Martorell continuarà distribuint la resta de components, especialment per a la zona mediterrània, i seguirà gestionant les exportacions.

Notícies relacionades

Els sindicats UGT i CCOO han mostrat el seu rebuig frontal a la iniciativa de Seat i el grup Volkswagen ja que "tindrà un efecte sobre la plantilla a l'eliminar llocs de treball a Martorell i crear altres llocs de treball a Madrid per gestionar l'activitat que es vol traslladar", ha explicat Matías Carnero, president del comitè d'empresa de Seat. Per això, els sindicats han exigit a la firma que paralitzi la reorganització logística i que doni garanties d'estabilitat als treballadors afectats.

Seat ha posat en marxa aquest any un pla de reducció de costos que preveu un estalvi de 100 milions d'euros en cada exercici fins al 2017. Les principals mesures se centren en el capítol de despeses generals, de viatges i desplaçaments i de patrocini d'esdeveniments.