Renault revisarà 15.000 cotxes del model Captur per ajustar el sistema d'emissions

El constructor presentarà a finals de març un pla per solucionar els problemes en els motors dièsel

Fàbrica de Renault a la localitat francesa d’Aubergenville, aquesta setmana.

Fàbrica de Renault a la localitat francesa d’Aubergenville, aquesta setmana. / REUTERS / JACKY NAEGELEN

1
Es llegeix en minuts
EVA CANTÓN / PARÍS

Després de conèixer-se els primers resultats de la comissió tècnica creada pel ministeri francès d’Ecologia arran de l’escàndol de VolkswagenRenault va reconèixer ahir un «error» en el sistema antipol·lució dels motors dièsel que estaria en l’origen de les diferències entre el nivell d’emissions reals i el que figura en les normes d’homologació. 

Tal com havia avançat la ministra d’Ecologia, Ségolène Royal, el constructor va confirmar que el novembre passat es va iniciar una campanya per revisar 15.000 cotxes de la versió dièsel de 110 cavalls del model Captur, per ajustar el mètode de filtratge dels motors i solucionar el problema.

Les proves han demostrat que els motors dièsel del constructor francès superaven amb escreix els límits de CO2 i òxid de nitrogen fixats en les normes d’homologació Euro 6. A més del Captur es tracta, segons Les Echos, del Renault Espace 5 que va sortir al mercat la primavera passada. Segons aquesta informació, el monovolum emet 10 vegades més del permès en condicions de conducció real i també supera els nivells acceptats en les proves de laboratori, cosa que el fabricant va negar ahir. Renault va desmentir igualment que siguin 700.000 els cotxes potencialment afectats per un sistema antipol·lució defectuós, com van avançar alguns mitjans. La polèmica esquitxa des de dijous passat Renault al transcendir que els serveis antifrau francesos van registrar diverses seus del constructor a la regió parisenca. Malgrat no haver-se detectat frau al software del control d’emissions, van sortir a la llum deficiències en el nivell de gasos emesos a l’atmosfera, cosa que va obligar Renault a retre comptes davant la comissió tècnica que investiga de manera aleatòria el comportament dels cotxes que circulen per França.

PLA TÈCNIC

Notícies relacionades

El pròxim 30 de març Renault presentarà un pla tècnic per corregir les fallades detectades en el sistema de control d’emissions dels motors dièsel. Si calgués, els propietaris dels vehicles amb l’última norma Euro 6 podran acudir a una revisió gratuïta per realitzar una simple reprogramació que dura uns 20 minuts.

Per la comissió tècnica hauran de desfilar també el 28 de gener representants d’Opel i de Mercedes, per explicar les irregularitats detectades en els tests portats a terme en circuits. Des del mes d’octubre passat s’han revisat 22 vehicles de vuit marques diferents: Renault, PSA, Volkswagen, Mercedes, Ford, Opel, Toyota i BMW.