SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL SUPREM

Telefónica, condemnada a pagar 7.500 euros a un client a qui va incloure en una llista de morosos

La companyia de telecomunicacions va comunicar les dades personals de l'afectat a dues empreses de registres de deutors

Façana de la seu de Telefónica a Madrid.

Façana de la seu de Telefónica a Madrid. / REUTERS / JUAN MEDINA

1
Es llegeix en minuts

El Tribunal Suprem ha confirmat que Telefónica Móviles Espanya i dues empreses de registres de morosos hauran d'abonar 7.500 euros d'indemnització per intromissió il·legítima en el dret a l'honor d'un client de telefonia mòbil a qui van incloure en una llista d'aquest tipus.

L'afectat no estava d'acord amb les factures emeses per l'empresa de telefonia, que sumaven més de 500 euros, i va presentar una sol·licitud d'arbitratge de consum. A la seva reclamació es queixava que Telefónica no li oferia la cobertura promesa i que li havia canviat el sistema de contracte pel de targeta sense que ell ho hagués demanat, segons relata la sentència.

CARTA A LA COMPANYIA

Notícies relacionades

Després d'obrir aquest procés d'arbitratge, va remetre una carta certificada a la companyia en què indicava que no pagaria la factura. Malgrat que el procediment estava obert, Telefónica va comunicar les dades personals del client als fitxers de dades de caràcter personal sobre solvència patrimonial gestionats per Experian Bureau de Crédito Equifax Ibérica, coneguts com a Asnef i Badexcug, i li atribuïa un deute de 762 euros.

La Junta Arbitral de Consum va reduir finalment aquesta quantitat a 613 euros. "Les dades personals del demandant van ser comunicades a diverses entitats creditícies que van sol·licitar informació sobre la seva solvència", diu la resolució. Segons l'opinió del Suprem, només poden ser inclosos en aquests fitxers aquells deutors que no puguin o no vulguin, de manera no justificada, pagar els seus deutes, però no "aquells que estan discutint amb el creditor l'existència i la quantia d'aquest deute".