CONSUM

La despesa dels consumidors per Nadal augmentarà un 5%, segons Esade

El tiquet mitjà de les compres 'on line' passa de 60 a 70 euros

Aglomeració al Portal de l’Àngel, aquest dissabte a la tarda, en plena jornada de compres nadalenques.

Aglomeració al Portal de l’Àngel, aquest dissabte a la tarda, en plena jornada de compres nadalenques. / MARTÍ FRADERA

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Encara que el nivell de desocupació a Espanya continua en nivells de més del 20%desocupació aEspanya , el consum ja s'ha reactivat. Després d'una llarga crisi que va reduir any rere any la despesa dels consumidors per Nadal, les bones sensacions de l'any passat fructificaran aquest any amb un augment de la despesa dels ciutadans d'entre el 4% i el 5% en compres nadalenques aquest any, segons un estudi d'Esade.

Segons l'informe Actitud dels Consumidors espanyols 2015, el consum i l'estalvi repunten des del 2012, cosa que desencadena més confiança en el consumidor espanyol. El 63% dels espanyols valoren la situació econòmica del país com a estable o en creixement (set punts per sobre de la mitjana europea) i el 66% considera que millorarà el 2016 (12 punts per sobre de la mitjana europea).

Tot això està repercutint en la despesa, com s'ha pogut veure durant l'últim Black FridayBlack Friday (i els dies que l'engloben), que ha incrementat un 10% la facturació respecte al 2014, han provocat una “explosió de consum” i “han avançat les compres nadalenques impulsant un augment de la despesa global”, segons ha afirmat el professor de màrqueting d'Esade Josep-Francesc Valls. 

Notícies relacionades

Això també ha provocat una desestacionalització de les compres. Segons es desprèn de l'estudi, el 60% dels consumidors declaren que esperen a comprar quan es produeixi qualsevol tipus de rebaixa. Tot i que d'ara endavant es mantindran els períodes clàssics de rebaixes, qualsevol circumstància serà bona per obrir, presencialment o virtualment, aplicar descomptes i atraure clients.

L'informe, que també analitza el consum digital: el tiquet mitjà 'on line' també ha augmentat de 60 euros a 70 euros, i s'estima que la penetració de compra 'on line' ha passat d'un 44% el 2013 a un 67% aquest any.

Temes:

Consum Nadal ESADE