SECTOR TÈXTIL

Desigual inverteix 40 milions en la primera fase d'un centre logístic a Viladecans

La nova instal·lació envia 30 milions de peces de roba a l'any a tot el món amb una plantilla que pot superar els 200 empleats

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

La cadena de moda Desigual ha posat en marxa la primera fase del seu nou centre logístic de Viladecans. Les instal·lacions han suposat una inversió inicial de 40 milions d’euros i s’han convertit en el centre logístic més important dels quatre amb què compta a tot el món.

De moment, 105 treballadors controlen el nou cervell logístic de la companyia catalana. S’encarreguen de rebre la roba confeccionada pels proveïdors de Desigual i d’enviar-la als 109 països on està present la marca.

Quan la instal·lació estigui en ple funcionament, a finals d’aquest any o a principis del 2016, la plantilla podrà superar els 200 treballadors en temporades de punta de feina. Pels 23.513 metres quadrats de les noves instal·lacions arribaran cada dia 300.000 unitats, es processaran 250.000 enviaments i es gestionaran cada any 30 milions de peces.

Es tracta de la primera fase d’un projecte de futur de la firma fundada per Thomas Meyer que preveu nous passos fins a una inversió total de 150 milions. En una segona fase està previst que el centre augmenti fins a 50 milions d’unitats anuals la seva capacitat mitjançant una inversió en nova maquinària d’uns 10 milions. Desigual disposa d’una opció de compra d’uns terrenys annexos que tenen una superfície del doble que la que ocupa actualment, que és de 30.850 metres quadrats, adquirits a l’Incasòl a Viladecans.

Les fases següents no trigaran a arribar, si es té en compte la utilització inicial del 80% que tindrà el nou centre logístic. «El creixement de la capacitat i de les instal·lacions s’anirà portant a terme en funció de les necessitats de la marca», assegura Manel Jiménez, responsable de logística de Desigual.

Notícies relacionades

Igual que han fet els grans grups del sector tèxtil espanyol encapçalats per Inditex i Mango, Desigual compta amb un magatzem intel·ligent d’última generació amb un elevat grau de robotització i en què el sistema informàtic és capaç de preparar les comandes amb múltiples productes i talles que demanen les botigues. «De nit, les màquines redistribueixen els productes per fer més accessibles els de les referències més venudes», explica Jiménez.

En la nova sitja, que fa 35 metres d’altura, 10 transelevadors es mouen amb rapidesa per executar les ordres dels tècnics i localitzar les caixes amb les peces seleccionades i col·locar-les en cintes transportadores. En una altra àrea, diversos treballadors s’encarreguen de gestionar les comandes dels clients i altres plataformes a través d’internet, que ja suposen el 10% del total.