«La pressió sobre el dièsel estimularà el cotxe elèctric»

Paul Willcox, el president de Nissan a Europa, a les oficines de la companyia.

Paul Willcox, el president de Nissan a Europa, a les oficines de la companyia.

3
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

El president de Nissan Europa, Paul Willcox (Guilford, Regne Unit, 1963) ha inclòs la fàbrica de Barcelona en la seva llista de destins freqüents. No és pels històrics conflictes laborals de la planta, sinó per un ritme frenètic de l'inici de producció de tres models nous en el transcurs dels últims anys. Admet que l'escàndol de Volks-wagen pot donar avantatge a les vendes de Nissan i en especial dels cotxes elèctrics.

 

-¿Com veu la fàbrica de Barcelona en els pròxims anys?

-Òbviament tenim un compromís molt fort amb la fàbrica de Barcelona i amb Espanya. Acabem de portar a terme el tercer llançament d'un model nou en 70 mesos cosa que mostra aquest compromís amb el futur i no únicament amb el model Navara. És un reflex dels resultats aconseguits pel nostre equip a Barcelona en termes de qualitat. No puc parlar de projectes de futur perquè cadascun té un enfocament competitiu al grup. Confio en el futur de Barcelona.

-Preveuen que la planta de la Zona Franca arribi l'any que ve a les 200.000 unitats de producció, però encara quedarà capacitat disponible. ¿És possible assignar-hi un altre model?

-Tenim capacitat de producció disponible a Barcelona i tenim projectes. És obvi que hi ha oportunitats en el futur, i s'haurà de veure si hi encaixen.

-¿Una part d'aquesta capacitat de producció disponible s'explica perquè la furgoneta elèctrica e-NV200 es ven menys del previst en relació amb els plans?

-La demanda dels vehicles elèctrics creix cada mes i Nissan és la marca líder amb els models Leaf i e-NV200. Estem satisfets amb el resultat de vendes de l'e-NV200, hi ha empreses com British Gas que està renovant les seves flotes de vehicles amb aquest model elèctric. Si mirem la història, la introducció dels vehicles elèctrics està sent més ràpida que la dels híbrids. La qüestió és quan es produirà un impuls més fort de les vendes. Nosaltres no hem dit mai una xifra de previsió de vendes del Leaf o de l'e-NV200. Mai. Però sí que som líders. Tot l'enrenou al mercat al voltant dels dièsel i la regulació pot fer que la gent pensi més en l'opció elèctrica.

-La millora de la imatge de la fàbrica de Barcelona l'ha situat al mateix nivell que la de Sunderland, la planta estrella de la companyia a Europa?

 

-Primer, no es poden comparar les dues plantes perquè tenen una activitat diferent. Una té unes xifres de producció molt grans de 500.000 vehicles a l'any i amb una història molt diferent. Però sí que són comparables en termes de qualitat, que per a nosaltres és l'aspecte bàsic i més important sense el qual no hi ha res més. L'estàndard de qualitat a Barcelona és tan bo com el de Sunderland. I també l'orgull de tot l'equip.

-Però aquesta qualitat ha de ser a un preu competitiu.

 

-Sí, és un repte que no és fàcil. Necessitem eficiència de costos i estabilitat a Barcelona. Però la base és la qualitat perquè els costos són una cosa que podem gestionar. A Nissan no tenim com a objectiu ser els que venem més, sinó ser la marca en què els clients confien més.

-¿Esperen augmentar les vendes a Europa pels problemes que pateix Volkswagen?

-No parlem mai dels nostres competidors, però crec que la gran cobertura i l'impacte als mitjans crea confusió en els consumidors i no ajuda a la indústria. Per a Nissan pot ser positiu perquè la pressió sobre el dièsel estimularà els cotxes elèctrics. A curt termini no sé si vendrem més cotxes, però sí que hi veig potencial de vendes. S'haurà de veure com evoluciona el mercat. Però és clar que la crisi dels dièsel és una oportunitat per a Nissan.

Notícies relacionades

-¿Com impactarà la crisi actual en les vendes de dièsel en el mercat automobilístic?

-És clar que hi ha més pressió damunt dels vehicles dièsel, però no hi haurà un gran canvi. Nosaltres disposem de les tecnologies necessàries per reaccionar, tant en gasolina com en elèctrics. No preveig canvis massius.