LES VACANCES DELS ESPANYOLS

L'atractiu de l'Àsia

Els viatges al continent asiàtic es disparen davant l'increment de vols des del Prat

Els creuers mantenen la bona demanda

2
Es llegeix en minuts
S. G. / BARCELONA

La platja, en les seves múltiples variants en funció del pressupost de cadascú, és la gran preferida en el rànquing de les destinacions dels catalans a l'hora de passar les vacances. Els hotels i apartaments de la costa peninsular i de les illes Balears i les Canàries són els seus llocs més demanats. Però aquest any, les agències de viatges observen que despunten amb força els viatges de llarga distància, en especial a l'Àsia.

L'increment dels vols des del Prat cap a aquest continent ha afavorit aquesta tendència, explica Martí Sarrate, president de l'associació d'agències de viatges ACAVE. Areolínies com Emirates, Qatar Airways i Turkish Airlines programen més vols des de la capital catalana, la qual cosa ha elevat l'oferta. En conseqüència, s'han abaratit els preus al voltant del 30% o més.

Viajes El Corte Inglés ha elevat les seves vendes a Catalunya per viatjar a països asiàtics un 17,7%, per sobre del 7% que han pujat el total de viatges, expliquen fonts de la companyia. El Japó i la Xina són dues de les destinacions estrella, com també Tailàndia, encara que el recent atemptat a Bangkok ha frenat en sec les contractacions per a aquest últim país. Això no ha afectat la campanya estiuenca, sinó més aviat els viatges de nuvis que ja s'estan reservant per a la tardor que ve.

Els Estats Units és una altra de les destinacions que augmenta més, malgrat que és més car per la fortalesa del dòlar. Els viatges a aquest país s'han incrementat un 18%, segons El Corte Inglés.

Pel que fa als creuers, mantenen la bona evolució dels últims anys. En aquest cas, gairebé el 3%, però perquè es part d'un volum de vendes molt més elevat. «Vénen molts vaixells a Barcelona i sempre en surten plens», destaquen fonts de l'agència de viatges.

Més venda anticipada

Notícies relacionades

En general, les agències constaten un augment del nombre de vendes, una venda anticipada més elevada i menys reserves d'última hora (que pot representar entre el 10% i el 30% de la facturació de l'estiu). ACAVE calcula que l'augment total serà d'un 8% respecte de l'estiu del 2014. «Aquest 2015 continua la recuperació que va començar l'any passat», afirma Sarrate.

No només es viatja més aquest estiu, sinó que s'hi destina més pressupost. Segons el portal Atrápalo, la despesa mitjana per persona en paquets aquest any és de 1.169 euros, respecte dels 1.091 euros del juliol i agost del 2014.

Temes:

Àsia Turisme