PROMOCIÓ INTERNACIONAL

L'estació xinesa del CZF

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona es converteix en assessor de la ciutat de Yiwu, epicentre de les manufactures xineses El tren més llarg del món tindrà presència al SIL

Acord 8 Cornet, amb el tinent d’alcalde de Yiwu, Xiong Tao.

Acord 8 Cornet, amb el tinent d’alcalde de Yiwu, Xiong Tao.

2
Es llegeix en minuts
ADRIÁN FONCILLAS / TIANJIN

En argot esportiu seria una victòria a domicili. El Consorci de la Zona Franca (CZF) ha firmat amb la ciutat xinesa de Yiwu dos convenis per prestar assessorament internacional i promoure la seva imatge global. Yiwu és l'epicentre de les manufactures xineses i l'origen del tren de mercaderies més llarg del món que s'acaba a Madrid. L'acord firmat pel CZF, en lloc de l'opció madrilenya més lògica, evidencia el triomf de la paciència davant l'abúlia, sostenia dies enrere a aquest diari Jordi Cornet, delegat especial de l'Estat al Consorci.

 

El Consorci actuarà com a consultor de la zona franca de Yiwu en gestió duanera, logística i internacionalització perquè la zona franca xinesa aprofiti el seu know how. D'aquesta manera, fomentarà les ubicacions empresarials i millorarà l'eficiència dels trànsits comercials cap a Europa, Amèrica i l'Àfrica.

El CZF persegueix situar-se com a operador de la Xina a Europa. Yiwu Land Ports Affairs & Port Authority gestiona 5 milions de metres quadrats de terrenys industrials i el port sec de Yiwu, a més dels 60.000 m2 de la seva nova zona franca duanera, la gestió de la qual serà assessorada pel Consorci.

Notícies relacionades

El segon acord estipula que el Saló Internacional de la Logística del 2016 presentarà Yiwu, les seves principales companyies logístiques i el ja cèlebre tren Yixinou, que arrenca a la costa oriental xinesa i passa per Kazakhstan, Rússia, Bielorússia, Polònia, Alemanya i França abans d'arribar a Madrid en tot just 21 dies. Els seus 13.052 quilòmetres empetiteixen els 9.259 del mític Transsiberià que uneix Moscou i Vladivostok i quintupliquen els del literari Orient Express. El tren cobreix bona part de la Ruta de la Seda, antecessora de la globalització que entre els segles IX i XV va unir comercialment Àsia i Europa a través de serralades i deserts. El tren viatja carregat cap a Madrid, però té més dificultats per trobar clients de tornada.

La gran fàbrica

Yiwu és un altre exemple de la hipèrbole xinesa. Fa tot just trenta anys era un poblet de pagesos que malvivien venent sucre morè. Els seus mercats compten amb 62.000 botigues que venen 1,7 milions de productes diferents. Si un passa tres minuts a cada botiga i camina vuit hores al dia, trigarà un any a recórrer tot el mercat principal. D'allà surten el 80% dels adorns nadalencs del món, la meitat de les cremalleres i el 40 % dels rellotges electrònics. És habitual que els habitants de Yiwu presumeixin que ofereixen de tot: «I si no ho trobes, demana-ho i t'ho farem».