després de l'estudi de les restes
L'accident de Sevilla obliga Airbus a revisar els controls electrònics dels motors de l'A-400M
La companyia explica que es tracta d'evitar "riscos potencials en qualsevol vol futur"
Avió Airbus A400M /
Els responsables d'Airbus Defence and Space, encarregats de l'avió military A-400M, han llançat aquest dimarts una alerta als operadors de l'aparell perquè realitzin comprovacions específiques en els motors de les aeronaus per "evitar riscos potencials en qualsevol vol futur". L'avís es produeix dues setmanes després que un d'aquests avions s'estavellés a Sevilla a l'intentar un aterratge d'emergència, un accident en què van morir quatre persones.
L'avís (Alert Operador Transmision-AOT) ha sigut llançat aquest dimarts a tots els exèrcits que disposen d'una aeronau d'aquest tipus. La companyia ha indicat quines han de ser les comprovacions que s'han de realitzar, i apunta que els resultats han de ser "compartits immediatament amb l'equip oficial d'investigació". Concretament, l'alerta es refereix a les unitats de control electrònic (ECU), els ordinadors de bord dels motors, als quals s'hauran de "fer comprovacions úniques i específiques" abans del seu vol. Així mateix, detalla nous punts de comprovació addicionals que s'hauran de portar a terme "en el cas de qualsevol posterior canvi de motor o d'ECU".
Segons ha indicat la companyia en un comunicat, aquesta alerta respon al resultat de l'"anàlisi interna" realitzada per Airbus Defence and Space, i s'ha distribuït com a "part de les activitats de manteniment de l'aeronavegabilitat, independentment de la investigació oficial en marxa".
Notícies relacionadesEl cas està sota secret de sumari des de poc després de l'accident. Els investigadors van aconseguir recuperar poques hores després les dues caixes negres de l'avió, encara que a causa del seu mal estat i la dificultat per recompondre les dades que contenen –paràmetres de navegació i l'àudio de la tripulació— han hagut de ser enviades als EUA per intentar recuperar-les.
L'A-400M es va estavellar a poques milles de l'aeroport de Sevilla el 9 de maig, quan feia cinc minuts que s'havia enlairat. El pilot va arribar a comunicar fallades del motor a la torre de control, i amb prou feines va tenir temps d'evitar un centre comercial i un polígon industrial per mirar d'aterrar en un camp de cultiu pròxim. No obstant, segons van relatar llavors els testimonis, just en el moment d'aterrar l'aeronau va tocar una torreta d'electricitat, cosa que va fer que s'incendiés. Quatre dels seus tripulants van morir a l'acte, però dos més, un dels enginyers i un mecànic, van aconseguir salvar-se deixant-se caure per la finestreta de les cabines i després de ser rescatats per alguns treballadors del camp que van presenciar l'accident.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)