JUMP MATH

Estimar i aprendre les matemàtiques

Tres emprenedors han importat un sistema que ajuda les criatures a entendre els conceptes

Jordi Rovira i Miquel de Paladella, dos dels socis de Jump Math.

Jordi Rovira i Miquel de Paladella, dos dels socis de Jump Math. / xc xm cmx cmx

1
Es llegeix en minuts
Eva
MELÚS

Jorge Rovira, Miquel de Paladella i Mamen Salcedo són els tres empresaris socials que estan liderant la implantació a Espanya del programa Jump Math, un sistema d'aprenentatge de matemàtiques que ofereix resultats espectaculars gràcies a la divisió de continguts en petits passos molt fàcils de seguir, l'avaluació contínua i la participació. Rovira assegura que qualsevol criatura pot aprendre matemàtiques, i fins i tot estimar-se-les, si se li ensenyen correctament. «John Mighton, el creador del sistema, acostuma a dir que les matemàtiques són com un tetris. Les peces van caient i s'han de col·locar correctament per completar el puzle. Si no es fa així, el puzle es desmunta i la dificultat augmenta», afegeix. Rovira, Paladella i Salcedo són membres d'UpSocial, un grup d'emprenedors que promouen la innovació social i busquen respostes a problemes col·lectius que generalment tenen un finançament difícil. En el cas de Jump Math, el problema és el fracàs escolar en matemàtiques que evidencia cada informe PISA.

El sistema de Mighton ja ha sigut provat per 140.000 estudiants de primària i primer cicle de secundària del Canadà i els Estats Units, i els estudis revelen que el 93% dels alumnes han millorat el seu rendiment en un 50%. El Consorci d'Educació de Barcelona va posar en marxa un projecte pilot a nou escoles de la ciutat durant el curs 2013-14 amb molt bons resultats, i el projecte d'implantació també forma part del programa Bready que desenvolupa la Fundació Ship2B.