REUNIÓ D'UNA MULTINACIONAL A BARCELONA

El gran repte de Lenovo

El fabricant xinès d'ordinadors, telèfons i servidors aspira a facturar 100.000 milions en cinc anys La firma és líder en PC i, després de comprar Motorola, busca ser segona en mòbils

Producte 8 Estand de Lenovo al Mobile World Congress.

Producte 8 Estand de Lenovo al Mobile World Congress. / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

La multinacional xinesa Lenovo és una de les firmes tecnològiques que estan creixent més en els últims anys. Per exemple, no només ha aconseguit donar a conèixer la seva marca com un dels fabricants d'ordinadors de més prestigi, sinó que també ha escalat fins a la primera posició de la llista en vendes davant de HP. Al mateix temps, ha realitzat importants compres en els últims anys per créixer en altres segments: el dels servidors empresarials (va adquirir aquesta divisió a IBM per 1.670 milions d'euros) i el de telefonia (va comprar Motorola a Google per 2.700 milions). El gran repte del seu conseller delegat i president, Yang Yuanqing, és arribar a una facturació de 100.000 milions de dòlars en cinc anys.

«Som molt més eficients que competidors com Samsung o Apple», va assegurar ahir Yang a Barcelona, on la companyia va reu­nir gairebé 1.000 delegats de la firma de la regió Europa, el Pròxim Orient i Àfrica. Segons el directiu, a diferència d'altres empreses ells controlen totes les parts del procés, des del disseny fins a la fabricació, i això els fa ser «més àgils» i poder donar una resposta «més ràpida» al client. «No som una firma de productes barats, sinó innovadors», va remarcar.

Yang, que va començar a l'empresa venent i portant als seus clients ordinadors en bicicleta, ha aconseguit convertir la firma en la líder mundial en venda de PC: 59,2 milions d'ordinadors venuts el 2014, amb una quota del 19,8% i un creixement del 10,1% (el conjunt del mercat va caure el 2,1%). Però ara vol fer el mateix amb els mòbils i els servidors. «En els pròxims anys volem pujar a la segona posició del mercat de mòbils [la que ocupa Apple]», va afegir Magnus Ahlqvist, vicepresident de Motorola a Europa. Després de «recuperar» la firma l'any passat i llançar nous productes, aquesta marca va créixer el 2014 un 450% a Europa, segons el directiu, gràcies al llançament de nous mòbils i wearables (rellotges, auriculars bluetooth).

Notícies relacionades

Lenovo també té mòbils amb marca pròpia, però l'estratègia de la firma és mantenir les dues marques, ja que «segons el mercat local, funciona millor una o una altra», va afirmar Ahlqvist. Això sí, apostant per «la millor relació qualitat preu, que podem oferir perquè som més eficients, amb Android gairebé pur», va completar Yang.

Després de facturar 42.800 milions de dòlars el 2014 i amb més de 54.000 treballadors, Yang va descartar «per ara» noves adquisicions de la dimensió de les de Motorola i IBM per centrar-se en la integració de totes les divisions. «Espanya és un dels mercats on més creixem», va completar.