RESULTATS D'UNA MULTINACIONAL TÈXTIL

Mango supera els 2.000 milions de facturació al créixer un 9%

Va crear 650 llocs a Espanya i prepara l'obertura d'un parc logístic al Vallès

El grup d'Isak Andic va reduir un 11% el benefici el 2014, fins a 107 milions

Imatge de la botiga de Mango Kids a l’avinguda Diagonal, 588.

Imatge de la botiga de Mango Kids a l’avinguda Diagonal, 588. / TANIA MORELL

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

El gegant del sector tèxtil Mango va mantenir l'any 2014 la seva velocitat de creuer, tot i que va reduir la rendibilitat. Igual que el 2013, el grup fundat per Isak Andic va aconseguir un augment de la facturació del 9% que li va permetre superar el llindar dels 2.000 milions (2.017). De tota manera, les fortes inversions portades a terme per la multinacional van passar factura en el benefici net, que va descendir un 11,2% al retrocedir dels 120,5 milions del 2013 als 107 de l'exercici passat malgrat que els guanys operatius es van mantenir gairebé estables, amb 223 milions d'euros.

Els ingressos es van incrementar en 171 milions el 2014, amb un 82% de la facturació per les vendes de roba fora d'Espanya «donada la significativa presència internacional de la marca», segons va indicar l'empresa en un comunicat. Com a conseqüència del creixement a l'estranger, el pes d'Espanya en el negoci de la companyia es va quedar en el 18%.

Però Mango també va créixer en el mercat espanyol, on va crear uns 650 llocs de treball dels 2.331  que va sumar a la seva plantilla global, que el 2014 va pujar a 15.787 treballadors. La companyia destina una bona part de les seves inversions (300 milions d'euros el 2014 i 300 més previstos per a aquest any) a l'ampliació del seu centre de disseny a Palau-solità i Plegamans i a la construcció d'un megacentre logístic a Lliçà d'Amunt amb un cost estimat en 360 milions.

La primera fase del centre, amb 160.000 metres quadrats dels 330.000 disponibles, entrarà en funcionament el mes de gener vinent i generarà nous llocs de treball per als quals Mango ha firmat un acord amb l'Ajuntament de Lliçà d'Amunt amb la finalitat de buscar els candidats. La resta de fases s'aniran posant en marxa fins al 2022. «El nou parc logístic permetrà al grup poder portar a terme el seu ambiciós pla de creixement», va destacar Mango.

Notícies relacionades

MEGABOTIGUES / A més a més, la companyia està reorientant la seva expansió cap a un nou format de botigues grans, amb una superfície a partir de 800 metres quadrats, que permeten exposar totes les línies de producte o un nombre més elevat que altres punts de venda més petits. Un exemple d'aquests establiments és l'ubicat al carrer de Canuda de Barcelona, que compta amb 2.810 metres quadrats. L'any 2014 va obrir 43 megastores i n'espera inaugurar 75 durant el 2015.

Durant els últims mesos, Andic ha iniciat un procés de «renovació» de la direcció encarregada de desenvolupar el pla d'expansió en el qual s'emmarca el fitxatge de Toni Ruiz, procedent de Leroy Merlin, com a nou responsable financer amb vista a rellevar Enric Casi com a director general.