RELLEU EN LA PRIMERA FIRMA DE MODA CATALANA

Mango estableix una direcció bicèfala per substituir Casi

Toni Ruiz i Carlos Costa assumeixen les funcions executives

Enric Casi, a les oficines de Mango.

Enric Casi, a les oficines de Mango. / JOSEP GARCIA

1
Es llegeix en minuts
M. J. B.
BARCELONA

El grup de moda Mango va anunciar ahir el relleu del seu actual director general, Enric Casi, responsable de l'expansió internacional del grup presidit per Isak Andic. Enric Casi seguirà vinculat al consell de la companyia, però les seves funcions executives seran compartides per Carlos Costa i Toni Ruiz, que s'incorporarà a mitjans de febrer al grup, i es farà càrrec de les funcions financeres. Ruiz, a més, passarà a reforçar el consell d'administració, que està constituït pels vicepresidents Jonathan Andic -fill del president- i Daniel López; el mateix Isak Andic, i els consellers Enric Casi i Carlos Costa.

PROCEDÈNCIA / Toni Ruiz té 45 anys, és llicenciat en Econòmiques per la Universitat de Barcelona i màster per IESE. Ha desenvolupat gran part de la seva carrera a Leroy Merlin, del grup Adeo, a la qual ha estat vinculat des del 1999. Ha desenvolupat diferents càrrecs, com la direcció financera a Espanya, i la funció de control i planificació del grup a nivell mundial. Ruiz s'incorpora directament des de Leroy Merlin. No és un expert en el sector de la moda, raó per la qual la nova direcció és compartida amb Costa, que es va incorporar a Mango el 2013 per ocupar la direcció d'operacions, coordinant les àrees de Logística, exportació i importació, recursos humans i estratègia operativa.

Notícies relacionades

Casi ha estat el responsable de la gran expansió internacional de la firma de moda catalana. L'any passat Mango va augmentar les seves vendes un 9%, fins als 1.846 milions d'euros. El seu benefici net també va créixer un 9% i es va situar en 120,5 milions. No obstant, el grup es va plantejar una revisió del ritme de creixement a causa d'un canvi del format comercial que Mango desplega a Europa, basat en macrobotigues pròpies d'entre 1.000 i 3.000 metres quadrats, que impliquen una lentitud més gran en els processos d'obertura.

Els mercats prioritaris són Europa, Centreamèrica, Sud-àfrica i el Pròxim Orient. La diversificació del seu negoci amb noves línies ha portat la marca a modificar el seu format comercial.