HISTÒRIES MÍNIMES
Les bosses per a totes
Bissú estrena seu a Pallejà i espera arribar a 12 punts de venda al desembre
Jordi Bella va crear Bissú a 36 anys després de deixar d'assessorar empreses a PwC. El seu objectiu és arribar al nombre més gran possible d'establiments cèntrics i no menysprea les franquícies. Les seves clientes prefereixen la botiga a internet.

Les bosses per a totes_MEDIA_1
Bosses especials per completar el fons d'armari i preus més que raonables. La fórmula de Bissú és simple però efectiva. L'empresa va ser creada per un emprenedor de només 36 anys, Jordi Bella, el febrer del 2013 i després d'obrir sis botigues pròpies en centres comercials estratègics de Catalunya, aquest estiu s'ha traslladat a una nau de 800 metres quadrats a Pallejà; ha tancat la concessió de tres franquícies a Granada, Alcalá de Henares i Vic, i treballa en l'obertura de tres més. Bissú va néixer en plena crisi, però bossa a bossa espera tancar una facturació de dos milions d'euros el 2014 i de tres milions el 2015.
La genètica juga decididament a favor de Bella. La seva família va fundar l'empresa de col·leccionables Magic Box Int, famosa per editar els cromos de la Lliga de futbol o bé de la sèrie infantil de televisió Pokemon, entre altres. «Encara que la meva entrada al món de l'emprenedoria va ser més o menys casual, una cosa natural», afirma.
Bella, titulat en gestió i administració d'empreses per Esade, va treballar nou anys com a consultor financer per a empreses a la consultora PwC. L'experiència li va donar un bagatge que ha resultat crucial a l'hora de crear la marca Bissú i buscar punts de venda, però la seva vida era una mica caòtica. «Treballava al departament de compravenda. No es pot saber quan sorgirà un cas de traspàs de negoci, però quan sorgeix és necessari dedicar-hi moltíssimes hores. La meva vida era molt poc previsible i era impossible planificar res», explica.
Potser va ser el fet que el seu primer fill, Jan, estigués en camí. «Indubtablement és una cosa que et canvia», confessa. Potser hi va pesar també la idea de crear un negoci propi des de l'inici o l'ànim del seu pare, ja retirat i disposat a convertir-se en un suport clau per a Bissú. Bella va decidir canviar de vida i convertir-se en empresari, igual que els que assessorava mesos abans. «Ara treballo més hores que abans, però puc planificar-les millor», afirma.
Metòdicament i amb pas ferm, Bissú ha anat avançant al ritme del seu fundador. L'empresa va partir d'un capital propi de 500.000 euros, i des del mes de febrer fins al mes de setembre, dues dissenyadores pròpies es van ocupar de crear l'estil de la marca.
Producció a la Xina
«Jo no acostumo a ficar-me en el disseny, però sí que faig suggeriments sobre el que m'agrada i intervinc en la qüestió de costos i en les utilitats. Les nostres bosses solen incloure sempre nanses llargues, diversos compartiments o ganxos per penjar el mòbil», explica Bella.
«Ens agrada també treballar amb materials alternatius, com el feltre, que va funcionar molt bé l'hivern passat, o el niló», afegeix Bella.
Bissú produeix els seus models a la Xina. «Si ho féssim a Ubrique, hauríem de pagar per les nostres bosses el preu que tindrien al carrer, entre 20 i 30 euros», admet amb franquesa. A més a més de bosses, la marca també comercialitza complements diversos, com fulards o bijuteria. En general, productes que no necessiten tallatge.
Entre el setembre i el desembre, Bissú va obrir les seves primeres sis botigues pròpies, totes marcades per la mateixa estètica, de petit format (per poder ser ateses per una sola persona i pensades per a una rotació constant de gènere) i en àrees cèntriques de Barcelona (La Maquinista), Cornellà (Splau), Terrassa, Reus, Vilanova i Girona.
«Crec que la crisi ha sigut avantatjosa per a nosaltres», assegura Bella. «En un altre moment ens hauria estat impossible accedir a ubicacions tan importants», assenyala. La conjuntura, per una altra part, també és favorable per a productes de preu assequible com per exemple els de Bissú.
Notícies relacionadesLa marca s'ha estrenat recentment com a franquícia a Granada, la seva primera botiga situada fora de Catalunya. A les noves llicències a Vic i Alcalá de Henares esperen sumar-se-n'hi tres més de manera imminent. D'aquesta manera Bissú podria comptar amb una dotzena de punts de venda abans del desembre vinent en diferents ciutats d'Espanya.
«Les marques, al final, són una qüestió d'intuïció i per alguna raó la nostra ha agradat, malgrat no tenir una gran xarxa comercial», afirma Jordi Bella.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar