Nova etapa per a la planta d'Opel

La posada de llarg del tot camí Mokka amb el Rei inicia la via per saturar Figueruelas

Felip VI firma al capó del primer Opel Mokka produït en sèrie a la fàbrica de General Motors a Figueruelas.

Felip VI firma al capó del primer Opel Mokka produït en sèrie a la fàbrica de General Motors a Figueruelas. / EFE / JAVIER CEBOLLADA

1
Es llegeix en minuts
RICARDO BARCELÓ / SARAGOSSA

El 12 de setembre del 2014 quedarà com una data per a la història d'Opel España. El Rei va presidir el llançament del Mokka, un vehicle cridat a marcar una «fita» en el futur de Figueruelas. El rei Felip va poder provar de primera mà les prestacions d'aquest vehicle que General Motors (GM) ha assignat a Saragossa -també es fabrica a Corea del Sud- davant l'increment de la demanda al vell continent. Ell mateix va conduir una de les primeres unitats que surten de la factoria durant un recorregut que va realitzar per una pista de terra durant la seva visita a la factoria.

Discret, però pròxim als treballadors, el monarca va poder comprovar in situ un dels èxits més grans d'aquesta fàbrica, que ha completat el llançament del Mokka només un any després de l'anunci de la seva fabricació a Saragossa. El director general d'Opel España, Antonio Cobo, va voler valorar aquest esforç: «Hem complert amb agressius terminis, estrictes controls de qualitat i hem superat amb èxit els desafiaments tècnics, logístics, econòmics i humans». La fabricació del nou Corsa, al novembre, completarà el repte de produir dos nous models en una mica més de dos mesos, va recordar Cobo.

Notícies relacionades

L'Opel Mokka s'ha convertit, per tant, en un vehicle que projecta «optimisme» de cara al futur per a la planta de Figueruelas, tal com va reconèixer Cobo en un dia que va qualificar d'«especial» i «carregat d'emocions». Fins al punt que va anunciar que aquest tot camí urbà ha obert la via perquè la fàbrica aragonesa assoleixi el seu «ple rendiment» (485.000 unitats a l'any) en un «horitzó pròxim». Una previsió que, segons va afirmar el màxim responsable de la planta, és «realista i raonable» tenint en compte l'èxit d'aquest vehicle a Europa del qual ja s'han rebut 275.000 comandes en dos anys. «Amb el Mokka, avui comencem el nou futur d'aquesta factoria», va remarcar Antonio Cobo.

El vicepresident de Finances de la multinacional Opel, Michael Lohscheller, va constatar aquesta realitat. «Saragossa i la regió d'Aragó poden mirar al futur amb confiança». Per al directiu, aquest nou model «encarna el símbol del nou impuls» de la marca automobilística i representa un element «clau» en la la gran ofensiva de productes de la companyia.