EVOLUCIÓ D'UNA EMPRESA CATALANA

Damm nota més consum

El grup cerveser va augmentar durant el primer semestre de l'any tant la facturació com el benefici net

La companyia destaca que les vendes creixen en tots els negocis del grup

Resultats 8 Enric Crous, director general de Damm.

Resultats 8 Enric Crous, director general de Damm. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

El grup cerveser Damm avança cap al seu objectiu d'arribar a la xifra de 1.000 milions de facturació aquest 2014. De moment, en els primers sis mesos de l'any va aconseguir augmentar un 1,7% els ingressos, fins als 434,3 milions d'euros, segons va informar ahir l'empresa. A més, després de deixar enrere la fallida aventura a Pescanova, també va augmentar el benefici.

La companyia va obtenir en el primer semestre uns guanys nets de 29,2 milions d'euros, un 35,2% més que en el mateix període del 2013, en què l'empresa va haver de proveir 21,6 milions per la pèrdua de valor de la seva inversió a Pescanova. El grup, a més, va considerar l'increment de les vendes com a «molt satisfactori per haver-se aconseguit en un context econòmic difícil i gràcies al fet que el seu nivell d'activitat i de vendes evoluciona de manera positiva en tots els negocis del grup».

La millora dels ingressos va venir donada per la consolidació de «la tendència de l'any, caracteritzada per símptomes d'una incipient recuperació de la demanda interna», segons va afirmar l'empresa, que no obstant va afegir que la situació, «encara que presenta símptomes de millora, segueix sent complicada».

La firma va destacar que la crisi segueix afectant més el canal d'hostaleria que el de casa i va recordar que el seu negoci principal (cervesa, aigua i refrescos) té un component estacional que implica que el  volum més gran de vendes sigui durant els mesos d'estiu i, per tant, tingui un impacte més gran en els resultats del segon semestre.

La companyia que presideix Demetrio Carceller es va mostrar optimista de cara a l'evolució de les vendes i els resultats i va assegurar que un dels seus objectius prioritaris segueix sent «maximitzar la rendibilitat dels accionistes». El grup també va subratllar que la seva «sòlida» posició financera li permetrà seguir amb el pla d'inversions previst per millorar l'eficiència i la productivitat, i amb el repartiment via dividends a l'accionista.

Notícies relacionades

Damm, que ven els seus productes a més de 85 països, buscarà continuar ampliant la presència internacional, com va manifestar a finals de juny el seu director general, Enric Crous. La firma obté a l'exterior el 15% de la facturació, un percentatge que va augmentar el 18% respecte de l'any anterior. A Espanya, la firma va mantenir en un 26% la quota en el mercat de la cervesa l'any passat, mentre que Cacaolat, que està en números positius, va tenir una quota del 40% a Catalunya en el segment de batuts.

En el primer semestre la firma també ha incrementat la seva participació accionarial a Ebro Foods, arribant al 10% del seu capital.