EXPANSIÓ D'UN GRUP TÈXTIL CATALÀ

Mango reestrena el cine

La cadena d'Isak Andic lloga l'antiga sala Alexandra de rambla de Catalunya per obrir la seva botiga més gran a Barcelona La marca comptarà amb 25 locals a la capital catalana

Última sessió 8 El cine, el dia que va tancar, el 19 de desembre del 2013.

Última sessió 8 El cine, el dia que va tancar, el 19 de desembre del 2013. / ARXIU / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

L'històric cine Alexandra de Barcelona tornarà a obrir d'aquí  uns mesos. Però a les seves sales no es projectaran pel·lícules, sinó que s'hi exhibiran les últimes col·leccions de roba de Mango. La cadena catalana de moda invertirà 1,8 milions per convertir el local que ocupava el vell cinema en la seva botiga més gran a la capital catalana. L'empresa presidida per Isak Andic s'ha fet càrrec de l'espai que va deixar lliure el cinema  Alexandra quan va tancar el 19 de desembre del 2013 pel descens d'espectadors.

Des que el propietari del cine, Ramon Colom, va decidir plegar amb la projecció de la mateixa pel·lícula que havia inaugurat la sala el 1948 (Niñera moderna, de Walter Lang), l'ampli local es va convertir en un suculent caramelet per a moltes marques de roba en un moment en què les ensenyes que ja estan instal·lades a Barcelona i altres que volen entrar a la ciutat busquen els millors emplaçaments.

La nova botiga serà la número 25 de Mango a Barcelona i comptarà amb una superfície de 1.500 metres quadrats. Quan obri, el primer trimestre del 2015, es convertirà en la més gran de la ciutat al superar per únicament 13 metres quadrats els 1.487 la que té la marca al número 36 del passeig de Gràcia, l'antiga seu del Banc Sabadell.

El nou local, situat al número 90 de la rambla de Catalunya, passa a mans de Mango mitjançant un contracte de lloguer del qual la firma no ha explicat ni l'import ni el termini. La cadena combina així a la seva xarxa d'establiments els locals de lloguer amb els que té en propietat, segons van indicar fonts de la companyia catalana.

La nova aposta per ampliar la seva presència al centre de Barcelona respon a l'estratègia de la companyia de créixer en establiments de gran format (megastores), amb una superfície d'entre 800 i 3.000 metres quadrats. Entre les seves últimes obertures destaca la d'una botiga a Frankfurt de 3.392 metres que s'ha convertit en la més gran d'Europa.

Notícies relacionades

La previsió del grup per a aquest any és fer un salt quantitatiu en la seva expansió al passar de 50.000 metres quadrats de superfície comercial incorporats el 2013 als 123.000 planificats per a aquest exercici, i així espera arribar a un total de 723.000 metres. La marca centra aquesta expansió a Europa, que continua com a «mercat principal» del grup.

Aquestes obertures d'establiments comercials són una part important dels 300 milions que preveu invertir aquest any la companyia, que també seguirà ampliant la seva capacitat logística a Lliçà d'Amunt i la seva seu central a Palau-solità i Plegamans.

Temes:

Mango