PUGNA PER UNA JOIA DE LA INDÚSTRIA FRANCESA

Siemens presenta una superoferta per Alstom

El grup alemany proposa unir el negoci ferroviari i deixar la seu a París

Els directius de Siemens, Kaeser (esquerra) i Gerhard Cromme, i el de Mitsubishi, Miyanaga, a l’Elisi.

Els directius de Siemens, Kaeser (esquerra) i Gerhard Cromme, i el de Mitsubishi, Miyanaga, a l’Elisi. / AFP PHOTO / ALAIN JOCARD

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES
PARÍS

La multinacional alemanya Siemens ha posat tota la carn a la graella per convèncer el consell d'administració d'Alstom, les organitzacions sindicals franceses i el Govern de François Hollande que la seva oferta de compra per la gran indústria francesa és millor que la que va fer fa unes quantes setmanes el gegant nord-americà  General Electric (GE). Quan es va fer pública aquesta proposta, l'Executiu francès va començar a buscar alternatives, davant el temor que un sector estratègic quedés fora del control, directe o indirecte, francès, i va recuperar un antic projecte d'una gran aliança amb l'alemanya Siemens.

REUNIÓ AMB HOLLANDE / El president del consell de vigilància del grup alemany, Gerhard Cromme, va afirmar, a l'Elisi, després d'haver estat rebut pel president François Hollande, que han creat amb Mitsubishi (MHI) «una gran aliança industrial que ofereix un nou futur a Alstom, en comptes de desmantellar-lo».

GE vol comprar tota l'activitat d'energia d'Alstom (70% de la seva xifra de negoci) per 12.350 milions d'euros. Siemens només compraria la part de turbines de gas, per 3.900 milions, i amb la garantia de mantenir l'ocupació. A més a més, MHI crearia una societat mixta, en la qual Alstom tindria la majoria, en el negoci de turbines de vapor, utilitzades a les centrals nuclears d'EDF.

Notícies relacionades

Sobre el valor total de l'oferta, Siemens i MHI l'han situat en 14.200 milions i s'han compromès a crear 1.000 llocs de treball a França, els mateixos que GE, amb l'afegit que Alstom continuaria com un grup francès amb seu a París.

Siemens va proposar també unir les seves activitats ferroviàries amb les d'Alstom per crear «un campió europeu» que estaria dirigit des de França i l'ambició del qual és competir pels mercats mundials. Cromme va subratllar que la proposta preservarà l'ocupació i els centres de decisió d'Alstom a França. No va quedar clar què passarà amb els centres a l'estranger, entre els quals hi ha la fàbrica de trens i tramvies de Santa Perpètua de Mogoda.