tendències del sector turístic

Els turistes xinesos guanyen protagonisme a les botigues de luxe de BCN

El nombre de viatgers procedents del gegant asiàtic va augmentar el 33% l'any passat a Espanya i la tendència sembla accelerar-se

2
Es llegeix en minuts
EDUARDO LÓPEZ ALONSO / Barcelona

Els turistes xinesos ja són clau per al comerç barceloní. Les estadístiques de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) de l'any passat ja apuntaven la tendència, i ara el fenomen és clarament constatable en els punts de venda. La Roca Company Stores i les botigues del centre de Barcelona són els termòmetres d'una situació que tendeix a consolidar-se i és que el capital xinès ja no només és inversor, ara arriba en forma de turistes amb capacitat adquisitiva remarcable. Turisme de Barcelona també constata l'auge del turisme xinès. Segons les seves dades va augmentar el 16% el nombre de turistes xinesos que es van allotjar en hotels de la ciutat fins a uns 73.906, encara que el seu pes en determinat tipus de comerços ja és molt rellevant. 

Notícies relacionades

L'estadística apunta que el nombre de turistes xinesos va augmentar un 33% l'any passat a Espanya. No són tan fàcils de detectar com els ciutadans russos, britànics o francesos. A vegades se'ls confon amb japonesos o d'un altre país asiàtic. En altres es pensa que formen part de la nodrida comunitat xinesa establerta a la ciutat. El cert és que el turista xinès que arriba a Espanya té un nivell de renda que li permet una despesa mitjana d'uns 2.040 euros per persona en la seva visita a Espanya, segons l'OMT. I el potencial de creixement per a aquest mercat emissor és enorme, ja que només el 0,21% dels viatgers xinesos van passar per Espanya l'any passat, uns 177.000.

Constatació en el comerç

Value Retail, el centre comercial de la Roca Company Stores, és un dels punts que més han notat el creixement de les vendes a ciutadans asiàtics (el 50% d'ells procedents de la Xina). "A l'hivern notem l'arribada de molts compradors russos, però amb l'arribada d'aquesta primavera s'han notat especialment les vendes a turistes xinesos", explica una venedora d'una botiga de sabates de marca. Una passejada pel recinte ho confirma. El turisme de compres atrau el ciutadà xinès, molt sensible a la compra de productes de marca que tenen preus molt més alts al seu país. Una cosa semblant passa al centre de Barcelona. Botigues de marques de prestigi del passeig de Gràcia deuen bona part de la seva caixa a ciutadans xinesos de pas per la ciutat. La Xina serà el primer emissor mundial de turistes el 2020, i per això atraure aquest mercat s'ha convertit en un objectiu estratègic per a una potència mundial del sector turístic com Espanya.