ADQUISICIÓ D'UN PRODUCTE DE MISSATGERIA

El gegant japonès Rakuten adquireix l''app' Viber

L''Amazon' nipó paga 660 milions pel servei de trucades gratis des del mòbil

Mikitani i Marco, ahir, a Tòquio (Japó)

Mikitani i Marco, ahir, a Tòquio (Japó) / AFP / YOSHIKAZU TSUNO

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

¿Quant val una empresa que el 2013 va facturar 1,1 milions d'euros i que en va perdre 21,6 milions? Per al gegant nipó Rakuten, també conegut com l'Amazon japonès, el preu just és de 660 milions d'euros, que és el que ha pagat per l'app de missatgeria i trucades gratis (veu sobre IP) per a telèfons mòbils Viber. La clau està en el fet que l'app té 100 milions d'usuaris actius que són potencials generadors de facturació i que podrà afegir la seva tecnologia als seus altres serveis.

Darrere de Viber hi anaven altres grans del sector (la sud-coreana Line també hi estava interessada), però finalment ha estat la multinacional dirigida per Hiroshi Mikitani qui ha guanyat. «Rakuten aspira a convertir-se en número u del món en serveis d'internet. Aquesta adquisició permetrà penetrar en nous mercats amb múltiples ofertes de continguts digitals, en combinació amb les seves plataformes de comerç electrònic i serveis financers», va destacar Mikitani, que va afegir que la «interactivitat en viu serà fonamental per a tots els serveis d'internet». De fet, la firma ha ampliat la seva cartera en els últims anys, adquirint empreses com el videoclub on line català Wuaki.tv (la seva seu segueix a Barcelona) i el distribuïdor mundial de llibres digitals Kobo, entre altres.

Notícies relacionades

Per la seva banda, Viber (creada per l'israelià Talmon Marco, amb seu a Xipre i que tenia com a principal accionista la família Shabtai, vinculada al contractista de defensa israelià Aryt Industries) té 300 milions d'usuaris registrats (100 milions d'ells hi entren tots els mesos). Per millorar els seus resultats, Rakuten va anunciar que invertirà per introduir jocs mòbils a la plataforma.

OPERACIONS / La compra de Viber s'uneix a la d'altres grans operacions d'adquisicions d'apps. Les més sonades són la compra d'Instagram per part de Facebook (730 milions d'euros) i la de la firma de mapes Waze per part de Google (706 milions d'euros).