El Sabadell pacta 90 acomiadaments a Banco Gallego amb 35 dies d'indemnització
L'acord, firmat per UGT, CCOO i CIG, contempla l'adhesió voluntària a l'ERO amb l'objectiu que el personal afectat de manera obligatòria sigui el mínim
Banc Sabadell ha pactat aquest divendres amb els sindicats l'acomiadament de 90 treballadors a Banco Gallego, davant les 195 extincions inicialment previstes, i una indemnització per als afectats de 35 dies per any treballat, més una prima en el cas de baixa voluntària.
L'acord, firmat per UGT, CCOO i CIG, contempla l'adhesió voluntària a l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) amb l'objectiu que el personal afectat de manera obligatòria sigui el mínim, segons han explicat a Efe fonts coneixedores de la negociació.
Els empleats de Banco Gallego tenen la possibilitat de causar baixa durant dos anys, durant els quals podran ser readmesos, i de ser indemnitzats en cas que no es produeixi aquesta readmissió o que rebutgin l'oferta d'un lloc de treball.
Banc Sabadell oferirà ajudes als empleats que necessàriament s'hagin de traslladar per cobrir les vacants que hi hagi a Galícia i homologarà les condicions laborals de la plantilla de Banco Gallego amb les de l'entitat catalana.
El grup que presideix Josep Oliu posarà a més en marxa un pla social d'acompanyament i externalitzara el pla de pensions de Banco Gallego.
El Sabadell es va adjudicar el Banco Gallego el mes d'abril passat pel preu simbòlic d'un euro, després que el Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) injectés en aquesta entitat 245 milions d'euros addicionals.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar