Rakuten ven des de BCN

El gegant del comerç electrònic japonès desembarca a Catalunya per convertir-se en el líder local del sector en cinc anys

La botiga 'on line' de Rakuten España s'estrenarà a l'octubre amb uns 200.000 productes

Marc Vicente.

Marc Vicente.

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

"Volem liderar el comerç 'on line' a Espanya d'aquí a cinc anys". Aquesta és l'ambiciosa carta de presentació deRakuten, un nom que de moment potser soni a japonès però que ben aviat saltarà a la palestra de les opcions per realitzar compres a internet a Espanya. La firma nipona s'ha instal·lat a Barcelona per llançar la versió a Espanya del seu exitós model de negoci al Japó: un macrocentre comercial 'on line' de petites, mitjanes i grans botigues, una idea gràcies a la qual ha aconseguit convertir-se en una de les 10 principals empreses d'internet de tot el món, amb gairebé 10.000 empleats i uns ingressos de 3.600 milions d'euros el 2012.

Notícies relacionades

"Rakutenno ven ni vendrà res per si mateixa, sinó que unim milers de comerços que són els que venen directament als usuaris des de la nostra plataforma. Som un gran centre comercial", relataMarc Vicente, conseller delegat de Rakuten España. Aquest jove de 31 anys, després de passar per Spanair i Akamon, entre altres, és des de l'1 d'abril l'encarregat de liderar el projecte local, una "aposta directa" de la casa mare japonesa que, després d'analitzar el mercat, va detectar que Espanya és un dels països on més creixerà el comerç electrònic els pròxims anys. La botiga 'on line' de Rakuten España s'estrenarà a l'octubre amb uns 200.000 productes.

>> Llegiu la informació completasobre el futur de Rakuten a Espanya a e-Periódico.