llançament d'un dispositiu ELECTRÒNIC de moda

Els comerços esperen esgotar avui tots els iPad disponibles

La tauleta d'Apple surt a la venda a Espanya a un preu d'entre 479 i 779 euros

La companyia de la poma fixa per al juny les entregues de les comandes a la web

Un noi esperava, ahir, davant d’una botiga d’Apple a Tòquio, on feia cua des de dimecres passat per comprar l’iPad.

Un noi esperava, ahir, davant d’una botiga d’Apple a Tòquio, on feia cua des de dimecres passat per comprar l’iPad. / REUTERS / TORU HANAI

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

Tot el que toca Apple es torna or i avui, dia de llançament de la seva tauleta iPad a Espanya, els comerços esperen expectants les cues de clients ansiosos per tenir un d'aquests valorats aparells. Les botigues afirmen que en aquesta ocasió tenen suficients unitats per atendre els clients, encara que menys de les que van sol·licitar al fabricant, i cap de les consultades dubta que abans de tancar hauran venut tots els iPads disponibles. Faltarà veure el que passarà dissabte i dilluns, que dependrà del ritme de distribució.

L'iPad només es pot adquirir adreçant-se a un dels distribuïdors autoritzats o a través del canalon line d'Apple. A les botigues no es podia fer cap reserva prèvia, mentre que a la web de la companyia de la poma, que acceptava encàrrecs des del 10 de maig passat per a la seva entrega a partir d'avui, fa dies que fixa per al juny els enviaments de les noves comandes.

L'expectació generada al voltant d'aquest producte, que permet navegar per internet, consultar

l'e-mail, veure fotografies i pel·lícules en alta definició, escoltar música i llegir llibres electrònics, fan preveure que avui serà un molt bon dia de vendes, confirmaven fonts d'El Corte Inglés. També a la Fnac tenen expectatives de vendre totes les unitats disponibles.

«Afortunadament, tindrem més unitats que amb l'iPhone», va explicar Joan Solsona, gerent de la botiga K-tuin del carrer Muntaner de Barcelona. Una de les clàssiques, Microgestió, al carrer de València, afirmava que alguns clients empresarials tenen projectat adquirir grans quantitats de dispositius, que lògicament no podran rebre el primer dia.

Notícies relacionades

ÈXIT ALS EUA / L'iPad arriba a Espanya i a vuit països més (entre ells Alemanya, França, el Regne Unit i el Japó) després d'haver venut més d'un milió d'unitats als EUA, 300.000 d'aquestes durant la jornada de llançament. El dispositiu es presenta en sis models (de 16, 32 i 64 GB, amb 3G o sense) a un preu que oscil·la entre els 479 i els 779 euros. Per als models de 3G, Telefónica, Vodafone i Orange han disposat diverses tarifes de dades.

Les aplicacions són un dels atractius de la tauleta. Apple afirma que la majoria de les aplicacions de l'App Store per a iPhone i iPod seran vàlides per a la tauleta, encara que nombroses empreses i institucions ja han desenvolupat programes adaptats per a l'iPad. La banca va ser dels primers sectors a reaccionar (Banc Sabadell i La Caixa), així com el comercial (L'Illa), l'immobiliari (Fotocasa, Pisos.com), l'audiovisual (TV-3) i l'educatiu (UOC).