EL GEGANT DEL CEL

L'Airbus A-380 aterra a Sydney després del seu primer vol comercial

L'avió de línia més gran de la història havia sortit set hores abans, a les 2.16, de l'aeroport de Changi, a Singapur

3
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / SYDNEY

El primer exemplar de l'A-380, entregat per Airbus a la companyia Singapore Airlines (SIA), ha aterrat a Sydney, procedent de Singapur, al final del seu primer vol comercial. L'avió de línia més gran de la història, que havia sortit de l'aeroport de Changi, a Singapur, a les 8.16 hora local (2.16 hores a l'Espanya peninsular), amb 455 passatgers a bord, ha aterrat a Sydney a les 9.23 hores.

En aquest primer vol comercial de l'A-380, que va ser entregat amb 18 mesos de retard, els passatges havien estat subhastats per un total d'1,3 milions de dòlars, que seran entregats a obres de caritat. Els passatgers han celebrat a bord el viatge amb xampany i caviar. "Ens sentim honrats de poder oferir-los el primer vol oficial. Seguin, relaxin-se i disfrutin del vol", ha dit el capità Robert Ting pel sistema de megafonia als passatgers mentre eren atesos per la tripulació, formada per uns 30 auxiliars.

La SIA, considerada una de les millors aerolínies del món, començarà a partir de diumenge que ve a prestar un servei regular de connexió aèria entre Singapur i Sydney, segons el canal de televisió Channel News Asia.

12 'suites' a bord

Encara que la seva capacitat és de 800 seients de la classe turista, SIA ha adaptat l'avió per a 399 places d'aquesta categoria, 60 en classebusinessi 12 compartiments osuites,condicionats amb televisió de pantalla plana, llits coberts amb llençols dissenyats per Givenchy i taules escriptori. En aquest vol inaugural, als passatgers de lessuitesse'ls ha servit xampany Dom Pérignon rosat de la collita de 1996 i diversos vins, també caviar, cuixa d'ànec amb melmelada de cireres, vedella a l'estil wok amb all i pebre i fideus xinesos amb peix.

SIA havia venut 662 bitllets per a aquest vol durant una cerimònia solidària, en què persones de 35 nacionalitats van pagar entre 560 dòlars per un seient en classe turista i 100.380 dòlars per unasuite,només per l'anada a Sydney. En total, s'han recaptat prop de dos milions de dòlars, quantitat que es destinarà a l'Associació del Càncer de Pulmó de Singapur, a dos hospitals de nens a Sydney i a l'organització no governamental Metges sense Fronteres (MSF).

Tan llarg com un estadi de futbol

Els experts del sector de l'aviació afirmen que el debut comercial de l'A-380 --amb els seus dos nivells, llarg com un estadi de futbol i amb una cua de set pisos d'alt-- serà recordat com una fita en l'aviació, similar al primer vol del Boeing 747 o del supersònic Concorde els anys 70. A l'avió de SIA hi viatjaven des d'un nen de 10 mesos fins a un home de 90 anys, que formaven part del passatge, integrat per ciutadans d'Austràlia, Malàisia, Indonèsia, el Regne Unit i els Estats Units, i molts d'ells apassionats de l'aviació.

Notícies relacionades

Entre els passatgers de la classesuitehi ha Julian Hayward, que ha pagat 100.380 dòlars pel seu bitllet i el d'un amic, i Thomas Lee, de Califòrnia, que també va ser passatger del primer vol comercial del Boeing 747 entre Nova York i Londres el 1970. "Sóc unfrikidels aeroplans grans i m'encanta tot el que es relaciona amb avions", ha dit abans de pujar a l'avió Ernest Graaff, un dels passatgers que ha viatjat en classebusiness,i que ha dit que estava "emocionat per ser part de la història".

SIA va rebre l'avió A-380 amb dos anys de retard a causa de problemes de comunicació entre els equips de França i Alemanya, principals llocs d'acoblament de l'aparell. Airbus ha rebut fins a la data 189 comandes de l'A-380, procedents de 16 clients, i després de Singapur Airlines, que rebrà les seves 19 aeronaus entre el 2008 i el 2010, hi ha les aerolínies Emirates Airlines i Qantas. Espanya participa amb un 10% en el desenvolupament i construcció de l'A-380 a través de la contribució d'una desena d'empreses.

Temes:

Sydney