CONCENTRACIÓ AL SECTOR AERI EUROPEU

Lufthansa assenyala que manté l'interès per comprar Iberia

L'aerolínia alemanya recorda que TPG i British Airways no han concretat els plans

La companyia germànica insisteix que el preu dificulta la seva entrada a l'espanyola

2
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / PARÍS

La companyia aèria alemanya Lufthansa es mostra interessada per Iberia, que considera "molt atractiva" tot i els moviments del consorci format per TPG i British Airways (BA) per adquirir l'aerolínia espanyola, i no dóna per tancada del tot la possibilitat de comprar-la. "Diria que la porta d'Iberia està tancada, però no pas amb clau", assenyala el vicepresident executiu de màrqueting, vendes i distribució de Lufthansa, Thierry Antinori, en una entrevista publicada ahir pel diari econòmic francès La Tribune.

La companyia alemanya, que no ha negat el seu interès per l'espanyola des que diversos accionistes d'Iberia van manifestar la seva intenció de vendre, sempre ha sostingut que la dificultat per a un acostament és el preu de l'aerolínia que a la borsa cotitza a prop dels quatre euros. Preguntat per la prioritat del grup alemany, Antinori respon que "Iberia és molt atractiva. El mercat espanyol és dinàmic i les nostres xarxes de vols són complementàries: ells són líders a Llatinoamèrica, nosaltres hi som poc presents. Iberia ens interessa però, desgraciadament, el preu és molt elevat".

LES POSSIBILITATS DE BRITISH Admet que qui té possibilitat d'adquirir Iberia ara és l'aerolínia britànica, però, per ell, no hi ha res decidit i així puntualitza que "una operació de consolidació no és només un repte financer. Ha d'aportar també avantatges al client i sinergies d'ingressos i costos per a les diferents companyies aèries".

En aquest sentit, subratlla que "quan una empresa com Lufthansa es posiciona en una operació de capital, és creïble davant la direcció perquè la mantenim", i recorda que així va aconseguir la suïssa Swiss quan la van comprar.

"La nostra solidesa financera ens permet plantejar-nos convertir-nos en accionistes d'altres companyies conservant la identitat de les marques i amb el suport dels mitjans econòmics locals, com ho vam fer amb la compra de Swiss l'any 2005", argumenta.

Preguntat sobre si el grup BMI, no seria una oportunitat més idònia per a Lufthansa que Iberia, el directiu de la companyia alemanya replica per la negativa.

"BMI pertany a la mateixa aliança que nosaltres, Star Alliance, en què ja s'han aconseguit moltes sinergies. Mentre que a l'integrar una companyia d'una altra aliança com Iberia (membre d'Oneworld), els guanys serien més importants perquè partim de res", explica.

Notícies relacionades

DESCARTADA ALITALIA També descarta la compra de la companyia italiana Alitalia, sobre la qual "tenim molt poca visibilitat" i a més "per ara guanyem quota de mercat en el trànsit internacional amb sortida des del nord d'Itàlia", ja que segons les ciutats Lufthansa té des del 15% fins a més del 20% d'aquesta quota.

Antinori considera que la seva empresa es pot plantejar més d'un projecte d'adquisició, fins i tot fora del seu principal objectiu del sud d'Europa, tot i que alhora puntualitza que no tenen plans fora del Vell Continent.

Temes:

Lufthansa