L'auge de l'oci electrònic

Sony es juga el futur amb la nova consola Playstation 3

La divisió d'electrònica confia vendre més televisions d'alta definició

Els analistes creuen que l'empresa no té assegurat el lideratge dels videojocs

3
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / BARCELONA

La Playstation 3, la consola que Sony ha posat a la venda aquesta mitjanit a tot Europa, és molt més que un simple producte per a Sony Corporation. De la màquina de jocs i lector d'alta definició Blu-Ray en depèn no només la divisió de videojocs, sinó una bona part dels ingressos de la divisió d'electrònica, perquè un dels objectius de la consola és "ajudar a vendre més televisors", segons el conseller delegat de Sony Computer Entertainment (SCE) a Espanya, James Amstrong. L'electrònica és la joia de la multinacional japonesa, que va donar l'any passat el 64,3% dels ingressos, pel 12% que proporcionen els jocs i el 9,3% de les pel.lícules.

El president de Sony Corporation, Howard Stringer, ja va al.ludir a aquest fet durant la passada fira 3GSM a Barcelona. "Anem cap a productes de convergència, i en aquesta estratègia tenen un paper molt important els mòbils i la Playstation 3. Farem pel.lícules que es podran veure en el lector de la consola i en els televisors Bravia d'alta definició, música que es podrà escoltar en els telèfons Walkman i càmeres de fotos i vídeo per veure'ls als televisors", va dir.

TOT RELACIONAT

La nova consola --la màquina de jocs més cara de la història, amb els seus 599 euros-- està pensada per aprofitar tot aquest potencial. El lector de Blu-ray li dóna gràfics d'alta definició (fins a 1080p, però que necessiten televisors preparats per apreciar-la. El disc dur i la connexió a internet serveixen per jugar per internet i descarregar contingut d'una web, Playstation Network, que de moment tindrà demostracions de jocs i tràilers, però que és una botiga on comprar continguts on line.

Una botiga a la qual Sony aspira a subministrar continguts de les seves divisions de música i pel.lícules. Aquelles que en els anys 90, amb Nobuyuki Idei com a president, gairebé enfonsen la companyia. I que va ser salvada per una màquina sorgida de l'obstinació d'un dels seus directius, la Playstation de Ken Kutaragi.

Però ara, l'aposta per la nova generació de consoles no arriba en el millor moment. La portàtil PSP ha venut aquest Nadal menys que la suposadament agonitzant Playstation 2. A ls EUA, la Wii de Nintendo, amb menys tecnologia però amb el ganxo de comandament innovador i la meitat de preu que la Playstation 3, ha desbancat en vendes la consola de Sony. Un fet al qual Stringer treu ferro perquè considera que la seva és "el Mercedes dels videojocs".

El president de la principal distribuïdora de jocs, Electronic Arts, ha assenyalat que li resulta curiós "que se sorprenguin de la resistència dels jugadors davant el preu". Larry Probst ha llançat una subtil reprimenda a Sony advertint-li que "el mercat de les consoles està més obert que mai". I ha anunciat jocs per a totes les competidores.

Notícies relacionades

"Creiem que no hi haurà un líder clar a curt termini a Europa", assegura Jaime García, analista de la consultora IDC, "i que la Xbox 360 de Microsoft vendrà el mateix que Playstation 3, uns tres milions de màquines". "A Espanya la situació pot ser diferent perquè hi ha més base instal.lada de Playstation", afegeix. És a 5 milions de cases, dels 9 milions de videojugadors.

Les primeres Playstation 3 es van començar a vendre ahir a mitjanit en centres comercials i a les sucursals de Banesto, que van obrir per oferir la consola a meitat de preu als clients que domiciliaran la nòmina i dos rebuts. En algunes oficines es van formar cues.

Temes:

PlayStation