MOVIMENTS AL SECTOR DE LA DISTRIBUCIÓ A ESPANYA

Caprabo ven 63 súpers a la cooperativa valenciana Consum

L'ensenya catalana abandona els mercats de Múrcia, València i Andalusia

El grup nega que la desinversió sigui el preludi de la venda de la cadena

2
Es llegeix en minuts
MANUEL CABELLO / BARCELONA

La cadena catalana de supermercats Caprabo va anunciar ahir la venda de 63 supermercats a una de les seves competidores, la cooperativa valenciana Consum. Aquesta operació respon, segons fonts de Caprabo, "a la voluntat de desinvertir en zones no estratègiques per enfortir el negoci a les zones on manté una posició de lideratge". L'acord, del qual les dues parts ahir es van negar a donar xifres, inclou també la venda de dues plataformes logístiques al País Valencià. Caprabo també va anunciar que invertirà 60 milions d'euros a potenciar aquells mercats on concentrarà a partir d'ara la seva activitat (Catalunya, Madrid, Balears i Navarra), amb l'obertura de 15 botigues noves i també la remodelació de 22 supermercats més a les comunitats citades.

Com a resultat d'aquesta operació, que està pendent de l'autorització de les autoritats de Competència, Caprabo ven a Consum l'11% dels seus establiments i desapareix de comunitats com ara la valenciana, Múrcia i Andalusia. Dels 63 establiments que Caprabo ven a Consum, 48 estan al País Valencià, cinc a Múrcia, quatre a Andalusia i sis a Castella-la Manxa (on la cadena encara conserva 15 supermercats). Els dos centres de distribució estan a València.

"Aquesta operació de desinversió d'actius no estratègics estava prevista al pla estratègic de la companyia que es va presentar l'any passat", va apuntar un portaveu de la companyia, que va afegir que la venda s'ha avançat mig any, ja que estava prevista per al segon trimestre del 2007. Cap de les dues parts va explicar el preu de venda, però segons fonts de la cadena catalana, "és un preu molt superior als 110 milions d'euros, la xifra que s'havia publicat en alguns mitjans". Per tot això, l'operació de venda ha estat "molt beneficiosa" per a la companyia catalana de distribució Cabrabo, controlada per les famílies fundadores Carbó, Botet i Elías.

RUMORS DE VENDA

Notícies relacionades

El portaveu va negar que aquesta desinversió sigui el preludi d'una venda de la cadena catalana, com es rumoreja insistentment en el sector des de fa temps. "No té res a veure amb possibles canvis accionarials", van negar fonts de l'empresa. Caprabo, que l'any 2006 va facturar 2.194 milions d'euros i va obtenir 7,5 milions de benefici, ara es queda amb mig miler de supermercats i una plantilla de 16.500 treballadors.

Qui fa un salt important amb aquesta operació és Consum. En el seu afany per conquistar mercat en el sector de la distribució alimentària, la cooperativa valenciana ja va aconseguir a principis d'any 53 establiments de la cadena Supersol a Catalunya, als quals s'afegeixen els 63 adquirits a Caprabo. Consum tindrà ara un 3% del mercat espanyol (amb 550 punts de venda i una presència molt important en tota la zona mediterrània), i passa de l'11a posició a la 8a en el rànquing de cadenes de distribució alimentària en funció del volum de vendes. En aquest llistat, Caprabo es manté a la quarta posició, després dels tres primers (Carrefour, Mercadona i Eroski, respectivament).