Enquesta municipal

El 89% dels habitants de Cornellà mostren la seva satisfacció per viure a la ciutat

La percepció sobre la gestió de l’Ajuntament de Cornellà obté un 6,5 de mitjana, cosa que millora una dècima respecte a una enquesta similar de fa tres anys

L’Ajuntament de Cornellà.

L’Ajuntament de Cornellà.

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Una enquesta municipal revela que la percepció sobre la gestió de l’Ajuntament de Cornellà (Baix Llobregat) ha obtingut un 6,5 de mitjana. La nota a la gestió municipal millora una desena respecte a una enquesta similar de l’any 2018, i es pot destacar que aquells entrevistats que la valoren amb un excel·lent creixen en més de 8 punts percentuals.

És un dels principals indicadors d’una enquesta encarregada per l’Ajuntament de Cornellà a GESOP i realitzada a persones de més de 18 anys residents al municipi, per conèixer les seves opinions i característiques demogràfiques i que dona continuïtat a enquestes similars realitzades els anys 2014 i 2018 a la ciutat. L’enquesta s’ha basat en 503 entrevistes presencials assistides per ordinador realitzades aquest mes de febrer i els seus resultats es poden consultar al portal de Govern Obert de l’Ajuntament de Cornellà.

La valoració dels aspectes relatius a la família, la vivenda, la salut, l’entorn social, el treball i la situació econòmica han crescut, i el treball i la situació econòmica són on hi ha més insatisfacció. De tota manera, un terç dels ciutadans es consideren «molt» satisfets amb la seva vida personal, 10 punts per sobre del 2018.

Del conjunt d’indicadors, també és notable destacar que la satisfacció de viure a Cornellà arriba al 89% sumant-hi els que responen que estan «bastant» o «molt» satisfets. Aquests últims han augmentat en prop de 10 punts percentuals. La qualitat de vida i la mobilitat són els aspectes més positius de la ciutat, segons els enquestats.

La majoria dels enquestats responen positivament a les idees que Cornellà és una ciutat amb molta vida, amb un bon entorn social, la seva gent i l’ambient, la tranquil·litat, l’oferta de serveis i equipaments, els parcs i els espais verds. Per barris, on aquesta associació resulta més alta és el barri del Pedró, mentre que és a Centre i Riera on menys.

Context pandèmic

S’ha de remarcar que aquesta enquesta s’ha realitzat entre febrer i març del 2021, per la qual cosa les opinions recollides ja estan emmarcades en la situació de crisi causada per la Covid-19. Malgrat la situació actual, la població es manté tan optimista sobre el futur de la ciutat com l’any 2018.

Projectes a impulsar

Segons l’enquesta, les actuacions referents a ajudes i serveis públics són les més demanades com a prioritàries del govern municipal. D’altra banda, la seguretat ciutadana i la convivència són les prioritats que més augmenten respecte de l’anterior enquesta. En general, els nous projectes a impulsar per part de l’ajuntament més demanats són les activitats, serveis i equipaments, específicament els vinculats a la cultura, les persones grans i els nens, amb un augment significatiu del recolzament a projectes artístics i culturals.

Notícies relacionades

Els principals problemes que assenyalen els enquestats són la inseguretat, els problemes de convivència i l’estat de l’espai públic. Aquest últim és esmentat especialment per a les persones de més edat, mentre que en els altres àmbits la percepció dels problemes és més transversal. Retrocedeix, en aquest apartat, la menció a l’aparcament entre els problemes que s’assenyalen.

Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Enquestes