MESURES POSTPANDÈMIA

El Baix Llobregat aprova un pacte per a la reactivació socioeconòmica postcoronavirus

El Pacte del Baix Llobregat té vuit línies d'acció clau, que recullen 41 mesures per afrontar l'escenari de crisi múltiple actual

L'epicentre del pla és la reactivació socioeconòmica de la comarca. El pacte ha comptat amb el recolzament unànime dels alcaldes del Baix

pactebaix

pactebaix

3
Es llegeix en minuts
El Periódico

El Baix Llobregat ha arribat a un nou consens entre els agents socials i econòmics del territori, CCOO, UGT, Pimec i Aeball, i tots els grups polítics comarcals que tenen representació en el ple del Consell Comarcal per aprovar el Pacte del Baix Llobregat. 

El pacte, que busca un nou impuls socioeconòmic, compta amb el vot unànime del PSC, ECG, JxCAT, ERC, C’s i el PP. També ha comptat amb el recolzament unànime de les alcaldesses i alcaldes del Baix Llobregat. 

El document s’articula en vuit línies estratègiques, que recullen un total de 41 mesures per afrontar l’escenari de crisi múltiple que ha deixat la Covid-19, on el focus està en l’aposta per la reactivació econòmica i social en sintonia amb l’European Green Deal, impulsat per la Comissió Europea, els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides i l’Agenda 2030. 

El context que envolta el naixement del Pacte del Baix Llobregat

La crisi sanitària ha deixat les ciutats amb quatre crisis simultànies, la sanitària, l’econòmica, la social i la climàtica. 

Al Baix Llobregat, segons informa el Consell Comarcal, la crisi ha deixat un total de 9.170 ertos per un total de 96.973 persones, i és la segona comarca de Catalunya amb més nombre d’afectats. 

La indústria manufacturera, el comerç, l’hosteleria i la construcció han resultat les quatre activitats més afectades. I, en línia amb l’ocupació, hi ha un total de 127.571 persones demandants de treball a la comarca, amb un increment de 29.062 només entre l’abril i el maig del 2020. 

Reactivació de l’economia i protecció sanitària 

Les línies d’acció que inclouen els epicentres socioeconòmics del Baix Llobregat, com Gavà, Sant Boi, Viladecans o Cornellà, s’estructuren als següents capítols.

El primer, Baix Llobregat, territori segur s’enfoca en el primer actiu a protegir, la salut de la ciutadania. Pretén proporcionar un sistema de protecció sanitària i seguretat jurídica adequats i, també, exigir el reforç del sistema sanitari i l’assistència primària. 

El segon, Enfortiment i preservació de les empreses del Baix Llobregat, centrarà la seva línia d’acció a facilitar i promoure el retorn a l’activitat productiva.  

Seguidament es vol establir una xarxa de col·laboracions amb el tercer sector i el teixit associatiu, alhora que es treballa un pla de contingència, això s’emmarca en el capítol anomenat Transició i sortida de la crisi de forma inclusiva i atenció a les persones

El relatiu a l’ocupació, educació i el reforç dels sectors principals 

El quart, Foment de l’ocupació enfocarà els seus esforços a fomentar llocs de treball de qualitat i polítiques actives. S’adaptaran les prioritats i les polítiques públiques i fiscals a la nova realitat. 

El Reforç dels principals sectors productius és la cinquena línia d’acció i se centrarà a apuntalar els sectors principals de l’economia comarcal i establir un pla de reactivació transversal. 

El sisè, Professionalització i formació, és el capítol que inclou el sector educatiu. Vol formar la ciutadania alhora que reté el talent professional del Baix Llobregat, impulsant centres de formació professional o dotant les universitats i centres de recerca amb recursos i mitjans, entre altres mesures. 

Els sectors culturals i públics 

Pel que fa al capítol Cultura, turisme i esport, pretén posar en rellevància els actius turístics i culturals clau, protegint el sector de la cultura, impulsant el turisme i la seva oferta, tant turística com esportiva. També promourà la col·laboració entre administracions públiques locals i empreses del sector. 

Notícies relacionades

L’última línia d’acció és l’anomenada Governança i mesures i iniciatives del sector públic. Aquest últim capítol se centra a reforçar les administracions públiques i el seu caràcter, fomentant la inversió pública, les infraestructures, incentivant les compres públiques en el teixit econòmic de proximitat o exigint a la Generalitat una ampliació del Fons de Cooperació Local per a la Covid-19. 

En suma, un conjunt de mesures de reactivació socioeconòmica i modificació estructural per pal·liar els efectes de la pandèmia i reforçar els aspectes clau dels municipis que formen el Baix Llobregat. 

Temes:

Ajuntaments