CORONAVIRUS

Cornellà crea una comissió excepcional per atendre les persones més vulnerables davant del coronavirus

L'objectiu de l'organització és cobrir al màxim les necessitats bàsiques de nens i adolescents, gent gran o famílies en situació de risc

Per la seva banda, l'Oficina Local d'Habitatge assessorarà els ciutadans que ho sol·licitin sobre les moratòries hipotecàries pel Covid-19

GRAF8927. CÓRDOBA, 18/03/2020.- Dos personas mayores van a la compra protegidas con mascarillas, en la cuarta jornada del estado de alarma por la pandemia de coronavirus, hoy miércoles en Córdoba. EFE/Salas

GRAF8927. CÓRDOBA, 18/03/2020.- Dos personas mayores van a la compra protegidas con mascarillas, en la cuarta jornada del estado de alarma por la pandemia de coronavirus, hoy miércoles en Córdoba. EFE/Salas / Salas (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Cornellà ha acordat la creació d’una organització municipal excepcional per atendre les persones i col·lectius més vulnerables de la ciutat davant de la situació d’alerta sanitària provocada pel coronavirus

L’organització, que es reunirà diàriament per analitzar la situació, detectar les possibles noves dificultats existents i determinar les mesures que s’han d’aplicar en cada cas per resoldre la situació, estarà dirigida especialment a col·lectius de risc

Entre aquests hi ha els nens i adolescents beneficiaris de beques menjador –un servei que el consistori ja ha reorganitzat per poder mantenir-lo– i dels serveis d’intervenció socioeducativa o les famílies ateses habitualment pels Serveis Socials municipals o la Botiga Solidària. 

També s’analitzaran els casos de persones grans de la ciutat que viuen soles i que reben el servei de Teleassistència, a més d’aquelles que estan ingressades a la residència Teresa Duran i que durant el confinament no poden rebre la visita dels familiars. 

Contacte telefònic i presencial

La comissió realitzarà contacte telefònic i visites presencials en els casos que sigui necessari per detectar les necessitats d’aquests col·lectius, i els tècnics municipals seran els encarregats de gestionar una resposta d'acord amb cada cas i de reforçar l’atenció a aquests col·lectius de més risc.

L’organització municipal està participada per la Creu Roja de Cornellà, l’entitat Amics de la Gent Gran, el Centre Kephra i el Centre d’Higiene Mental de Cornellà, a més del personal municipal. 

Assessorament per la moratòria hipotecària

Així mateix, el consistori de Cornellà ha anunciat que l’Oficina Local d’Habitatge estarà a disposició de la ciutadania per ajudar a tramitar les sol·licituds moratòries hipotecàries d’aquells veïns que estimin i puguin acollir-se a aquesta ajuda aprovada pel Govern, que els permetrà no pagar la quota durant el temps que duri el confinament. 

Notícies relacionades

L’oficina atendrà tots els dubtes relacionats amb aquesta sol·licitud (que es pot sol·licitar fins al pròxim 3 de maig) principalment de manera telemàtica –per telèfon i correu electrònic–, mentre que l’atenció presencial es reservarà a casos excepcionals.

Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA