Consum elèctric

L'Ajuntament de Cornellà lamenta que Endesa hagi tallat la llum a veïns que es van negar a canviar el comptador

Diverses persones han denunciat aquest fet a l'oficina del consumidor del consistori

Comptadors d’electricitat.

Comptadors d’electricitat. / ACN

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L'Ajuntament de Cornellà de Llobregat rebutja que Endesa hagi tallat el subministrament elèctric a diversos veïns del municipi que s'han oposat a canviar el seu comptador per un equip telegestionat, com ja han denunciat a l'oficina del consumidor del consistori.

En un comunicat, tot i reconèixer que els veïns no poden negar-se a la substitució dels comptadors perquè la UE obliga a substituir-los abans del desembre de 2018, lamenten que la companyia elèctrica opti per deixar sense un servei bàsic com és la llum a les famílies que s'hi oposen.

En aquest sentit, el consistori recorda que el novembre de 2016 va aprovar una moció al ple municipal en què instava l'Estat i la Generalitat a aturar la instal·lació d'aquests aparells fins que es demostrés la innocuïtat per a la salut, la protecció de dades i la transparència en la gestió dels nous comptadors. Una demanda, afegeixen, que fins ara no s'ha tingut en compte.

La idoneïtat d'aquests nous comptadors telegestionats i aquesta normativa van ser contestades per la plataforma Stop Comptadors, que rep el suport de diverses entitats veïnals i municipalistes (Convafc, FAVBaix, ACM, FMC, entre d'altres).

Notícies relacionades

Les seves mobilitzacions i gestions amb el Parlament de Catalunya van afavorir l'aprovació de la Resolució 746/XI, on se sol·licitava que el procés de canvi de comptadors es realitzés amb les garanties sanitàries i mediambientals legalment establertes, d'acord amb la normativa europea, i garantint els drets i la protecció dels consumidors.

Més notícies de Cornellà