TRANSPORT PÚBLIC

Entra en servei l'estació de Zona Franca de l'L10 Sud de metro

La nova parada és la vuitena de la línia que entra en funcionament i ha suposat una inversió total d'aproximadament 40 milions d'euros

La instal·lació dona servei de metro a una zona econòmicament estratègica que fins ara no en tenia i registrarà unes 3.600 persones usuàries al dia

retol-andanes

retol-andanes

2
Es llegeix en minuts
Redacción

El Govern de la Generalitat ha posat en servei una nova estació de metro, l’estació de l’L10 Sud de la Zona Franca, a Barcelona. La nova infraestructura, que es va inaugurar dissabte passat, ha suposat una inversió total de 40 milions d’euros i servirà per ampliar la cobertura del transport públic d’un important sector d’activitat econòmica, com ho és la Zona Franca.

La de la Zona Franca és la vuitena parada de l’L10 Sud, després que el novembre passat entrés en funcionament la de Ciutat de la Justícia, i la número 159 de la xarxa de metro. Es preveu que registri unes 3.600 persones usuàries al dia, que s’afegiran a les 18.000 que té l’L10 Sud actualment. La posada en servei de la nova estació permetrà estalviar l’emissió de 265 tones de CO2 a l’any. D’altra banda, pròximament s’instal·laran plaques solars.

És una actuació, per tant, que permet potenciar el transport públic i contribueix a un sistema de mobilitat més sostenible i eficient, en un context d’emergència climàtica. L’obra de l’L10 Sud compta amb el recolzament del Fons europeu de desenvolupament regional (FEDER).

La nova estació connecta una àrea estratègica econòmicament / departament de territori i sostenibilitat

Primera estació en un viaducte

Aquesta estació és la primera d’un conjunt de quatre estacions en què el traçat de l’L10 Sud discorre en superfície i s’eleva en un viaducte al llarg del carrer de la Lletra A de la Zona Franca en una recta de pràcticament tres quilòmetres. Al tractar-se d’una estació elevada, té una configuració completament diferent de les estacions de la resta de la línia, que són soterrades. De fet, serà la primera estació en un viaducte de la xarxa de metr.

En concret, l’estació consta de 3 nivells diferenciats: la planta baixa correspon al vestíbul, la planta primera es destina a l’andana, que està tancada lateralment, i a la segona planta s’ubiquen les sales tècniques. La instal·lació disposa de dos accessos al mateix nivell des de de la mitjana del carrer A, i la connexió amb l’andana, que és central i té 9,6 metres d’ample i 120 metres de longitud, es fa mitjançant dos accessos d’escales, uns dels quals també compta amb unes escales mecàniques, a més d’un ascensor.

Els trens que circulen per aquesta línia, igual que en el cas de la L9, són sense conductor, d’estructura lleugera i tecnologia avançada, adaptats a persones amb mobilitat reduïda, igual que les estacions, i disposen de sistemes d’informació activa i visual per al passatge. Les andanes estan protegides amb portes de vidre. La freqüència de pas de l’L10 Sud és d’un tren cada set minuts en hora punta i, en el tram comú amb l’L9 Sud, la freqüència és de dos trens cada set minuts en hora punta.

L’estació està ubicada en un viaducte / departament de territori i sostenibilitat

L’L10 Sud

Notícies relacionades

L’L10 Sud, com el sistema L9/L10, és una línia amb vocació metropolitana i vertebradora, que dota de servei de metro zones que fins ara no en tenien i que facilita la interconnectivitat. En aquest sentit, l’L10 Sud compta amb un tram comú amb l’L9 Sud (format per les estacions Can Tries/Gornal, Torrassa i Collblanc) i també connecta amb l’L1 i l’L5 de metro, i l’L8 i la línia Llobregat-Anoia dels FGC.

La línia actualment en servei, entre Collblanc i Zona Franca, té 6 quilòmetres de longitud. Connecta el tronc en servei de l’L9 Sud amb els àmbits de Provençana i la Ciutat de la Justícia, a l’Hospitalet de Llobregat, i els barris de la Marina i la Zona Franca, a Barcelona.