RECUPERAR L'AUTOESTIMA

Una feina per tornar a estimar-se

La Fundació Ana Bella treballa per facilitar la inserció laboral de les dones maltractades

L'entitat, que pretén apoderar les supervivents, ha rebut el premi La Caixa a la Innovació Social

anabella

anabella

2
Es llegeix en minuts
ALMA, LA RED SOCIAL SOCIAL

Alma és una nova manera de parlar del fet social. Amb actitud i optimisme. Des de la diversitat. I a partir de les històries de l’Obra Social La Caixa.

Hi ha qui pensa que l’amor sempre fa mal i, si no és així, no és amor. Però en realitat estimar i fer mal són idees oposades, i quan et fereix algú que estimes, sigui com sigui aquesta ferida, la teva ment –la teva autoestima– és sempre la que acaba pitjor. En aquells moments necessites algú a prop que et digui que vals més que això. Que quan una està a baix, s’ha de mirar cap amunt. Que sempre hi ha motius per tornar a estimar-se. I això és precisament el que ensenyen a la Fundació Ana Bella, a través del seu projecte d’inserció laboral, a centenars de dones que han sigut maltractades.

El maltractament és un virus capaç de matar una persona per dins, i no és gens fàcil escapar-ne. Ana Bella reconeix que no va tenir coratge fins que, després d’11 anys de maltractaments, el seu exmarit gairebé acaba amb ella. Era el 13 de setembre del 2001 i no va tenir més opció que armar-se de valor, escapar amb els seus quatre fills i denunciar-lo a la policia. Una decisió amb què només pretenia salvar la seva vida i que, amb el temps, la va portar a crear la Fundació Ana Bella.

Premi a la innovació social

Ara, aquesta fundació compta amb una xarxa internacional de més de 15.000 dones supervivents de maltractament i la seva funció és ajudar d’altres a trencar el seu silenci, a començar una nova vida i a trobar feines que les apoderin. És a dir, que les allunyin de l’exclusió social. I és justament la inserció sociolaboral la raó per la qual aquest any la Fundació Ana Bella ha rebut el Premi La Caixa a la Innovació Social.

“En vista d’una necessitat de negoci, hem donat una resposta social que genera un canvi sistèmic: les dones supervivents no som un problema a resoldre, som treballadores eficaces i agents de canvi”, explica Ana Bella al parlar del projecte, que ja ha donat feina a 2.130 dones.

Notícies relacionades

Tot seguit, detalla que el més important és que, després de formar-les en tècniques de venda, els han aconseguit llocs de treball com a comercials en els quals poden prosperar, a diferència dels que els solen oferir des d’altres àmbits (netejadores, ajudants de cuina, cambreres de pis...). “Aquestes feines són igual de dignes que qualsevol altra, però també volem llocs de treball de cara al públic, no només els que ens fan invisibles”, indica Ana Bella, deixant clar que la seva iniciativa els ha donat independència econòmica i l’oportunitat d’estimar-se d’una manera que, probablement, no sentien des de feia massa temps.

Continua llegint sobre la Fundació Ana Bella a Alma.