Descobert al gener

2023 BU: un asteroide passarà avui molt a prop de la Terra

És el quart cos celeste més pròxim al nostre planeta detectat fins ara

2023 BU: un asteroide passarà avui molt a prop de la Terra

Epi_rc_es

Abans que vostè continuï llegint, el més important. El que explicarem a partir d’ara no suposa cap perill per a la Terra.

L’asteroide el 2023 BU passarà aquest dijous molt a prop de la terra. L’objecte va ser descobert fa menys d’una setmana i és de petites dimensions: en alguns mitjans ho comparen amb una «furgoneta de repartiment».

El 2023 BU es desplaça a uns 9,3 quilòmetres per segon. Segons va declarar l’astrofísic Gianluca Masi, l’asteroide «passarà a poc menys de deu mil quilòmetres de nosaltres». Tenint en compte que aquesta distància es mesura des del centre de la Terra, el cos passarà a 3.500 quilòmetres de la superfície terrestre.

L’asteroide va ser descobert fa molt pocs dies per un astrònom aficionat: l’enginyer Gennadi Borisov. La troballa es va produir fa menys d’una setmana, el 21 de gener, des de l’observatori Margo de Naütxni (Crimea).

Aquesta nit, la màxima aproximació

Els astrònoms remarquen que el BU 2023 no representa cap perill atesa la seva petita mida. El moment de màxima aproximació serà aquest dijous a les 22.17 (hora espanyola). L’asteroide passarà dins de l’òrbita dels satèl·lits geoestacionaris que sobrevolen l’Amèrica Llatina.