Trobat a Austràlia el cràter d'impacte d'asteroide més gran del món

Es tractaria d'una enorme roca que va arribar a partir-se en dues abans de caure i originar un forat de 400 quilòmetres d'ample

Científics australians han trobat en aquest país el cràter d'impacte d'un asteroide més gran del món: fa 400 quilòmetres d'ample. Segons han explicat els experts, es tractaria d'una enorme roca que va arribar a partir-se en dos trossos abans de caure a la Terra.

En la investigació, publicada a 'Tectonophysics', destaca que el cràter, provocat fa milions d'anys, va desaparèixer de la superfície fa temps. De fet, l'equip geofísics que l'ha descobert ha trobat les cicatrius bessones dels impactes amagades a l'escorça terrestre.

"Els dos asteroides devien tenir de mitjana cada un 10 quilòmetres de diàmetre. Amb aquestes dimensions, la seva caiguda devia suposar el final per a moltes espècies sobre el planeta en aquell moment", ha explicat l'autor principal del treball, Andrew Glikson de l'Escola ANU d'Arqueologia i Antropologia.

Pels científics, la revelació d'aquests antics impactes violents pot conduir a noves teories sobre la història de la Terra. "Els grans impactes poden haver tingut un paper molt més significatiu en l'evolució de la Terra del que es pensava", ha afegit Glikson.

En el cas d'aquest succés, l'equip apunta que "no és clar" la data en què va tenir lloc, tot i que les roques al voltant de les bretxes tenen entre 300 i 600 milions d'anys. No obstant, apunten que les evidències són "insuficients". A més, Glikson reconeix que "no s'ha trobat un esdeveniment d'extinció que coincideixi amb aquestes col·lisions".