El Tour salva la Volta

ASO aconsegueix l'entrada d'una de les seves firmes col·laboradores, Carrefour, a la ronda catalana com a primera gran col·laboració dels propietaris de la ronda francesa

abertran33302122 riders compete as they cross the toll station of c160325174650

abertran33302122 riders compete as they cross the toll station of c160325174650 / JOSEP LAGO

2
Es llegeix en minuts
Sergi López-Egea
Sergi López-Egea

Periodista

Especialista en Periodisme esportiu i ciclisme

ver +

Les penúries de Rubén Peris, president de la Volta, s’han acabat. Després d’anys de trucar a les portes de totes les grans empreses i firmes catalanes –i també espanyoles–, d’estar la ronda catalana (la carrera per etapes més antiga d’Espanya, molt més que la Vuelta) sempre penjant d’un fil en aquest últim lustre, fins i tot fins al límit de la suspensió, la salvació ha arribat. I ho ha fet des de París, des dels despatxos d’ASO. El Tour ha començat el seu desembarcament a CatalunyaCarrefour, una de les grans marques col·laboradores de la ronda francesa, ja s’ha convertit en el principal patrocinador privat de la prova catalana.

Peris prefereix guardar silenci, no diu res i, amb el seu tradicional i prudent treball en silenci, fins i tot demana que se sigui discret i gairebé no surti res a la llum pública. Però ASO, en la seva intenció de vetllar pel futur de les principals carreres del World Tour, mal anomenat la 'C'hampions del ciclisme', en el seu posicionament davant l’UCI (Unió Ciclista Internacional) i la patronal dels equips, vol expandir-se més enllà de França. 

LES PROPIETATS

Són els propietaris de la Vuelta a Espanya i també de la París-Niça, el Critèrium del Dauphiné, la París-Roubaix, la Lieja-Bastogne-Lieja, la Fletxa Valona i la París-Tours, al marge d’altres esdeveniments importantíssims, a part del ciclisme, com són el Ral·li Dakar i la Marató de París. ASO també és pro­pietària de la capçalera del diari esportiu L’Équipe i de les revistes especialitzades France Football i Vélo.

Les converses amb la Volta venen de llarg, encara que s’han intensificat aquestes últimes setmanes. Dijous, en la presentació de l’edició 2017, que es disputa entre el 20 i el 26 d’aquest mes, ja es va fer visible al Palau de Pedralbes de Barcelona la presència de dirigents d’ASO, cosa no habitual en anys precedents. Encara que s’ha treballat amb rapidesa, ha sigut impossible dotar la Volta 2017 d’una infraestructura d’acord amb la fortalesa del Tour. Encara no està decidit quin paper publicitari assumirà Carrefour.

RERE ELS PASSOS DE RPM

Notícies relacionades

La Volta no tenia al darrere cap empresa que explotés els seus drets comercials i d’imatge des que RPM (firma que organiza la Marató de Barcelona, la Titan Desert i que col·labora amb ASO en el Dakar) va finalitzar l’acord amb la ronda catalana a principis d’aquesta dècada. Només el treball en solitari de Peris havia mantingut la carrera viva. La Volta és propietat d’un club esportiu, concretament de la secció de ciclisme de la Unió Esportiva Sants, de manera que, en lloc de la compra de la prova, París ha contemplat l’explotació de la carrera, tal com havia exercit RPM, i això de fet es tradueix en els mateixos termes que si tinguessin la propietat de la ronda i assegura, el més important, la supervivència de la carrera i l’explotació dels seus drets.

Els contactes de Peris a París es van intensificar des del mes de gener. Els temps de dificultats han passat. La Generalitat seguirà sent aquest any el principal suport de la carrera, per convertir-se a partir del 2018 en només una part, encara que important, del motor de la prova. Si hi ha temps, fins i tot, s’intentarà aquest any millorar la col·laboració. El Tour ha salvat la Volta. Peris ja pot respirar tranquil després d’anys de no agafar el son.